نسخه چاپی

حمل سلاح در دانشگاه آزاد شد

دانشگاه تگزاس با وجود ممنوعیت حمل سلاح در این ایالت اعلام كرده دانشجویان می توانند با خود اسلحه به سر كلاس ها ببرند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری ریشه دانشگاه تگزاس روز چهارشنبه به دانشجویان این دانشگاه اجازه داد در کلاس های درس با خود اسلحه همراه داشته باشند.

این اقدام دانشگاه تگزاس در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا و مقامات ایالتی در تگزاس قانونی تصویب کرده اند که حمل سلاح در اماکن عمومی دانشگاهی را ممنوع می کند.

گرگوری فنوس رئیس دانشگاه تگزاس با دفاع از تصمیم مقامات دانشگاه گفت: این تصمیم برای جایگاه ریاست دانشگاه یک چالش اساسی محسوب می شود. بسیاری از اساتید و خانواده های دانشجویان تهدید کرده اند در صورت ادامه این قانون در دانشگاه از ریاست دانشگاه شکایت خواهند کرد.

بسیاری از طرفداران حمل سلاح در آمریکا می گویند به نظر می رسد این تصمیم دانشگاه تگزاس در واکنش به بی اعتمادی ایجاد شده نسبت به پلیس این کشور است. آنها می گویند دانشجویان بعد از تهدیدات متعدد در دانشگاههای این کشور برای امنیت خود به پلیس اعتماد ندارند.



مقامات ایالت تگزاس با توجه به سابقه این ایالت در حمل سلاح و حوادث خونبار قانونی تصویب کرده است که طبق آن حمل سلاح در اماکن عمومی دانشگاهی ممنوع اعلام شده است.



رئیس دانشگاه تگزاس می گوید به عنوان رئیس این حق را دارد که قانون ایالتی را اصلاح کند. دانشگاه تگزاس بیش از ۲۱۴ هزار دانشجو دارد و یکی از بزرگترین موسسات علمی آمریکا محسوب می شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...