نسخه چاپی

معاون توسعه و كارآفرینی مطرح كرد

اعزام نیروی كار به خارج از كشور در برنامه ششم توسعه

معاون توسعه و كارآفرینی وزارت كار با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام نیروی كار به خارج كشور در برنامه ششم توسعه گفت: باید استانداردهایی در هنگام تحصیل برای دانشجویان تعریف شود تا نیروی كار بتواند خود را به راحتی برای بازار كار دیگر كشورها آماده كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عیسی منصوری معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت ایجاد دفاتر کاریابی‌ اشتغال در خارج از کشور گفت که این کار موجب تسهیل اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که حفظ ارزش پول ملی در کشور برای ما مهم است، این موضوع می تواند به مدیریت نیروی کار خارج از کشور کمک کند. نیروی کار ایرانی آمادگی کامل برای حضور در بازارهای کار خارج از کشور ندارد؛ به‌طوری که در روزهای نخست که به کشور مقصد وارد می شوند، به راحتی نمی توانند خود را با بنگاه‌های اقتصادی تطابق دهند.

معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزیر کار در تشریح فرایند اعزام نیروی کار به خارج کشور اظهار داشت: باید استانداردهایی در هنگام تحصیل برای دانشجویان تعریف شود تا براساس آن نیروی کار بتواند خود را به راحتی برای بازار کار دیگر کشورها تطبیق دهد.

منصوری با اشاره به بهبود روابط ایران با دیگر کشورها پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: با بهبود روابط باید بتوانیم دفاتری را برای کشورهایی که به‌طور مثال حداقل یک‌هزار و 500 نیروی کار در آن کشور داریم ایجاد کنیم تا بتوانند نیروی کار را به درستی در کشور مقصد هدایت کنند.

وی با اشاره به حضور همزمان ایران و چین در کشور ونزوئلا گفت: دو کشور به‌طور همزمان در ونزوئلا حضور داشتند اما چینی ها برای نیروی کار خود دفاتری در آنجا ایجاد کرده بودند که به‌طور کامل نیازهای شغلی کشور ونزوئلا را بررسی و نیروی کار خود را به سوی جذب در آن نیازها هدایت می کرد. چنین روشی سبب ماندگاری نیروی کار در کشور مقصد می شود.

منصوری ادامه داد: می توان دفاتر کاریابی را در کشورهای دیگر ایجاد و استانداردهایی برای آنها تعریف کرد. تاکنون نیروی کار ایرانی فقط از خلاقیت‌های خود استفاده کرده اما باید این امر هدایت شود. در ایران منابع انسانی به سرمایه انسانی و هم‌اکنون به کرامت انسانی ارتقا یافته اما باید تلاش کنیم توانمندی های انسان را ارتقا دهیم تا بتواند قابلیت‌های خود را بروز دهد.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار داشت: ایجاد اشتغال خوب است زیرا در صورت نبود آن یا نیروی کار از کشور خارج می شود یا وارد حوزه‌ای که تخصص ندارد می شود و در نهایت اگر هیچ‌کدام نشد، وارد حوزه آسیب‌های اجتماعی می شود. اگر به رشد و توانمندی نیروی انسانی توجه نکنیم باید هزینه‌های آن را در سال های آتی بپردازیم.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...