نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفتگو با نما:

خطر نفوذ ، با تأییدصلاحیت شورای نگهبان مرتفع نمی شود

عکس خبري -خطر نفوذ ، با تأييدصلاحيت شوراي نگهبان مرتفع نمي شود

عضو كمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس معتقد است كه؛ صرف تأیید شورای محترم نگهبان به معنای مصونیت افراد در همه مسائل نیست و مردم خودشان باید تشخیص بدهند كه افراد در چه جریانی قرار دارند و چه تفكراتی دارند و آیا می توانند عامل نفوذ باشند یا خیر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نما ، وزیر کشور اخیراً در سخنانی گفته بود: «ما حق نداریم کسانی که در شورای نگهبان تایید شده‌اند را به طبقه خوب و بد تقسیم کرده و بگوییم برخی از آنها دنبال نفوذ‌ هستند». در همین زمینه خبرنگار سیاسی ما سراغ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفته و نظر او را در این زمنیه جویا شده است.
سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، اظهار داشت: تأیید شورای محترم نگهبان یکی از ملاک های مهمّ صالح بودن افراد است. یعنی کسانی که تأیید شورای محترم نگهبان را می گیرند، به معنای این است که برای کاندیداتوری صالح هستند. امّا به این معنا نیست که یک حریم امنیتی برای آن شخص ایجاد شده باشد و هیچ کس حق نداشته باشد درباره او اظهار نظر کند.
وی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان محدود به گزارشات و اطلاعاتی است که به دست می آورد، گفت: زمانی که مثلاً بنده شخص کاندیدا را می شناسم، دیدگاه ها و گرایشات او را می دانم؛ حالا ممکن است اظهارنظر مستندی از این فرد وجود نداشته باشد امّا واقعاً فرد خطرناکی باشد. بنابراین، صرف تأیید شورای محترم نگهبان به معنای مصونیت افراد در همه مسائل نیست و مردم خودشان باید تشخیص بدهند که افراد در چه جریانی قرار دارند و چه تفکراتی دارند و آیا می توانند عامل نفوذ باشند یا خیر.
عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است فردی به تأیید شورای محترم نگهبان برسد، ولی به خاطر پیش زمینه ها و سوابقی که دارد و یا مثلاً عدم ثبات در اندیشه و اینکه تمایلات غرب گرایانه و لیبرالیستی که دارد، بعد از اینکه انتخاب می شود مورد بهره برداری جریان نفوذ قرار بگیرد و از کرسی و تریبون او در جهت تأمین منافع خودش استفاده کند. بنابراین مردم هستند که باید تشخیص بدهند از بین افرادی که تأیید صلاحیت شده اند کدام هایشان تمایلات غربی و لیبرالیستی و غیر خودی دارند.
نماینده ورامین افزود: طرف دیگر قضیه نیز مهمّ است؛ اینکه بالاخره از بین کسانی که تأیید صلاحیت شده اند، چه کسانی خودشان را سپر بلای مشکلات کشور قرار می دهند، کدام ها حاضرند جانشان را برای منافع ملی و آرمان های انقلاب هدیه کنند و کدام هایشان ثابت قدم و استوار هستند. این دیگر تشخیصش با مردم است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...