نسخه چاپی

بیابانگرد طلا گرفت؛ عبدولی نقره‌

نماینده وزن ۷۱ كیلوگرم كشورمان با پیروزی در دیدار فینال رقابت‌های كشتی فرنگی قهرمانی آسیا مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا که در تایلند در حال برگزاری است و در روز دوم و پایانی این مسابقات، سامان عبدولی با شکست در دیدار فینال مقابل حریف قرقیز به مدال نقره این وزن بسنده کرد.

در وزن 59 کیلوگرم سامان عبدولی در دور اول حسن صوفی‌یف از تاجیکستان را با نتیجه 9 بر صفر و با ضربه فنی شکست داد و در دور دوم پراوان از تایلند را هم با نتیجه 9 بر صفر از پیش رو برداشت. عبدولی در نیمه نهایی هم با نتیجه 10 بر 6 از سد میرامبیک آیناگولوف از قزاقستان را 10 بر 6 گذشت و راهی فینال شد، اما در فینال با نتیجه 9 بر 4 مغلوب ژولچو بیکوف، دارنده مدال‌های برنز آسیا از قرقیزستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

عبدولی نخستین حضور خود در رده سنی بزرگسالان را تجربه کرد.

آخرین مدال طلای ایران در این وزن در مسابقات آسیایی در سال 2008 بود که حمید سوریان طلا در مسابقات ججو قهرمان شده بود تا این طلسم بعد از 8 سال باز هم شکست نشود.

نتیجه سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 85 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم توانست اوکی جی ما از ژاپن را با نتیجه 9 بر صفر ضربه فنی کرده و پیروز میدان شود. وی در نیمه نهایی برابر شمس الدین اف از ازبکستان به میدان رفت و با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حریف شد و به رده بندی رسید. قادریان برای کسب مدال برنز با جین سانگ پارک از کره جنوبی مسابقه می دهد.
در وزن 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم با نتیجه یک بر صفر از سد بایاخمتوف از قزاقستان گذشت. وی در نیمه نهایی حریف ترکمنستانی آمانازاروف را با ضربه فنی شکست داد و راهی فینال شد. بیابانگرد در فینال هم ظرف 2 دقیقه با نتیجه 8 بر صفر خولمو خاماتوف از ازبکستان را شکست داد و چهارمین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با توجه به 3 مدال طلا و 2 برنز دیروز در 5 وزن اول و همچنین دو فینالیست و یک نماینده در رده بندی امروز به عنوان قهرمان زودهنگام آسیا معرفی شد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...