نسخه چاپی

سعد حریری در آستانه ورشكستگی

عکس خبري -سعد حريري در آستانه ورشکستگي

با كاهش اعتبار مالی شركت اصلی حامی سعد الحریری در عربستان سعودی، وی در آستانه بحران مالی قرار گرفته است.


به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه خبری ال بی سی لبنان گزارش داد که سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان بار دیگر در پی رکود اقتصادی شرکت سعودی اوژه که منبع اصلی حمایت مالی از وی است، دچار بحران مالی شده است، این در شرایطی است که شرکت سعودی اوژه به علت همین مشکلات مالی مجبور شده تا قرارداد دو پروژه ساختمانی گسترده به قیمت شش میلیارد دلار را که با وزارت کشور عربستان منعقد کرده بود، فسخ کند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع مطلع از امور مالی حریری تاکید کرد که این شرکت امیدی برای بازگشت به این پروژه ندارد و سرنوشت سیاهی را در مقابل خود می بیند، این شرکت همچنین می داند که نمی تواند در پروژه حمل و نقل عمومی در شهر ریاض نیز که سودی بالغ بر 13 میلیارد دلار دارد نیز شرکت کند.

مشکلات مالی حریری در حالی است که چند ماه پیش بود که شاه سعودی دو میلیارد دلار کمک بلاعوض به وی کرد، اما احتمالا هزینه‌های بالای حریری در تامین مالی تروریست های مخالف دولت سوریه و تامین سلاح های قاچاق برای آنها باعث شده تا در همین مدت نیز وی حقوق کارمندان خود در شرکت های متعددش را پرداخت نکند و آنها را به اعتصاب و اعتراض بکشاند.

دو هفته پیش بود که تعداد زیادی از کارمندان شرکت های حریری در اعتراض به عقب افتادن حقوق خود دست به اعتصاب زدند، این موضوع باعث شد تا حریری در تماسی از آنها بخواهد که به سر کار خود برگردند، او وعده داد که در چند روز آینده حقوق آنها را پرداخت نماید.

ال بی سی گزارش داد که مشاوران حریری به هر قیمتی بود با کاستن از بودجه‌های بخش‌های دیگر بویژه بخش اطلاع رسانی، حقوق عقب افتاده معترضین را پرداخت کردند.

۱۳۹۱/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...