نسخه چاپی

واشنگتن:فروش جنگنده‌ به ایران نقض قطعنامه است

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا می‌گوید این كشور درباره موضوع فروش جنگنده‌های سوخوی 30 به ایران با طرف روس رایزنی خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن قصد دارد موضوع فروش جنگنده‌های روسی به ایران را با مسکو در میان بگذارد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی با بیان این ادعا که فروش جنگنده‌های سوخو 30 ساخت روسیه به ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود گفت جنگنده‌‌های این نسل روسیه قابل قیاس با جنگنده‌های F-15E آمریکایی هستند.

آقای تونر، همچنین از قصد آمریکا برای رایزنی درباره فروش این جنگنده‌ها با طرف روس خبر داد و افزود چهار کشور دیگر امضا کننده توافق هسته‌ای با ایران نیز «بایستی به طور کامل از این محدودیت‌ها آگاه باشند.»

او از اظهارنظر درباره اینکه آیا واشنگتن موضوع خرید احتمالی این جنگنده‌ها را با طرف ایرانی نیز مطرح خواهد کرد، خودداری کرد.

رسانه‌های روسیه، روز چهارشنبه از قول مقام‌های فعال در زمینه صادرات تسلیحات این کشور از امضا قرارداد فروش چندین فروند جنگنده سوخو 30 به ایران در سال جاری میلادی خبر داده بودند.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در سفر رسمی خود به روسیه که از دوشنبه آغاز شد با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع و «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه دیدار و درباره همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه‌های دفاعی مذاکره کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...