نسخه چاپی

در آمریكا هر ثانیه یك گلوله شلیك می شود

انواع سلاح‌های غیرقانونی در پایتخت آمریكا در ارتكاب جرایم مختلف از جمله تهاجم، معامله مواد مخدر، سرقت، ایذاء و تعرض جنسی و البته قتل به كار گرفته می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شلیک هرروزه گلوله در واشنگتن دی‌سی با استفاده از انواع اسلحه‌های غیرقانونی یک روال عادی در زندگی روزمره در پایتخت آمریکا است.

در پایتخت آمریکا تقریباً به‌موازات تیک تیک ساعت گلوله شلیک می‌شود. انواع سلاح‌های غیرقانونی در واشنگتن دی‌سی در ارتکاب جرایم مختلف از جمله تهاجم، معامله مواد مخدر، سرقت، ایذاء و تعرض جنسی و البته قتل به کار گرفته می‌شود.

طبق گزارش دایره فدرال رسیدگی به جرایم مرتبط با مصرف الکل،‌ تنباکو و سلاح‌های گرم (ای‌تی‌اف)، صرفاً در سال 2014 از این اداره خواسته شد بیش از هزار و سیصد قبضه سلاح گرم کشف شده در واشنگتن دی‌سی را ردیابی کند. طبق گزارش دفتر اطلاعات عمومی اداره پلیس دی‌سی، تعداد کل سلاح‌های گرم کشف‌شده در سال دوهزار و چهارده بالغ بر دوهزار و 178 قبضه بود. البته همه سلاح‌هایی که کشف و ضبط می‌شوند برای ردیابی به ای‌تی‌اف ارجاع داده نمی‌شود.

به گزارش پلیس دی‌سی، در سال 2015 بالغ بر هزار و 609 قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد. امسال نیز به‌لحاظ میزان کشف سلاح شروع خوبی داشته است به‌طوری که از اول ژانویه تا نهم فوریه صد و پنجاه و هشت قبضه سلاح گرم در واشنگتن دی‌سی ضبط گردید.

البته این ارقام صرفاً مربوط به سلاح‌هایی است که کشف شده است. هیچ راهی نیست که بتوان تعداد اسلحه‌های غیرقانونی موجود در خانه‌ها، خودروها، مخفیگاهها یا جیب ساکنان واشنگتن دی‌سی را مشخص کرد. همچنین هیچ حداقل سنی برای دارندگان اسلحه‌های غیرقانونی وجود ندارد. آمار ای‌تی‌اف نشان می‌دهد اکثر سلاح‌های گرم در اختیار افراد سی و یک سال به بالا است اما سن بسیاری دارندگان سلاح پایین‌تر بوده و در میان آنها حتی افراد زیر هفده سال نیز وجود داشته است.

میزان فراوانی انواع اسلحه در واشنگتن دی‌سی تکان دهنده است. تا یازدهم فوریه امسال 387 مورد سرقت در واشنگتن دی‌سی رخ داد که نسبت به همان دوره در سال 2015 حدود 28 درصد افزایش داشت. بسیاری از این جرایم از جمله 10 مورد قتل که از روز اول سال جدید رخ داده، با استفاده از اسلحه بوده است. به نظر می‌رسد در واشنگتن دی‌سی روزی نیست که از اسلحه استفاده نشود. بسیاری از سلاح‌های غیرقانونی در ایالتهای دیگر از جمله مریلند و ویرجینیا خریداری می‌شوند.

دامنه این بحران چنان وسیع است که اخیراً دادستانهای کل منطقه در نشستی بی‌سابقه در نوع خود نحوه هماهنگی در مقابله با گسترش کاربرد سلاح گرم را مورد بررسی قرار دادند.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...