نسخه چاپی

در گفت وگو با سایت خبری نما مطرح شد:

درعمل به اقتصاد مقاومتی هم كم كاری دیده میشود،هم تناقض

عکس خبري -درعمل به اقتصاد مقاومتي هم کم کاري ديده ميشود،هم تناقض

كارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینكه واردات كالاهای غیرضروری مانند ایرباس با سیاست اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد گفت: طبق سیاست اقتصاد مقاومتی باید به دنبال واردات تكنولوژی وخطوط تولید وانتقال تكنولوژی برای تبدیل منابع داخلی كشور به كالاهای قابل صادرات باشیم.

محسن بیگدلی کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برنامه های وقراردادهای دولت با کشورهای دیگر با سیاست اقتصاد مقاومتی تناقض دارد اظهار داشت: قراردادهایی که دولت منعقد می کند باید به گونه ای باشد که طرف مقابل قرداد نیز به فکر خریداری کالاهای ما باشد و لازمه اینکار واردات تکنولوژی وانتقال آن برای تبدیل منابع داخلی کشور به کالاهای قابل صادرات است.
وی ادامه داد: قراردادهایی که دولت منعقد می کند عمدتا بر مبنای این است که طرف مقابل قرارداد به فکر این است که کالاهای خارجی غیرضروری خود را به ما بفروشد و کالاهای خود را بر ما تحمیل کند.
استاد دانشگاه مركز علوم تحقيقات با بیان اینکه حمایت از محققین و تحقیقات بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: متاسفانه حمایت از تحقیقاتی مانند تحقیقات صنعتی و علمی که منجربه تولید می شود در برنامه های دولت دیده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه هجوم نقدینگی در هرجامعه ای موجب تورم می شود گفت: تنها در صورتی افزایش نقدینگی مفید است که منجر به ایجاد زیرساخت های گردشگری و در چرخه اقتصاد تبدیل به مواد اولیه شود.
بیگدلی تاکید کرد: باید نقدینگی در کشور منابع اولیه را به کالاهایی برای رشد اقتصادی و فعال شدن صنایع تبدیل کند ولی متاسفانه در برنامه ریزی دولت شاهد افزایش نقدینگی تنها با هدف کم کردن سروصدای مردم به دلیل وضعیت اقتصادی هستیم.


۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...