نسخه چاپی

عصبانی شدن روزنامه اسرائیلی از كاریكاتور ایرانی + عكس

این كاریكاتور یهودیان را در حال دعا كردن در مقابل دیوار "ندبه" همان دیوار غربی مسجدالاقصی به تصویر كشیده اما آن را با نماد معروف خیابان وال استریت تلفیق نموده است.

به گزارش نما ، روزنامه جروزلم پست نوشت :در مراسم اختتاميه جشنواره ايراني "سقوط وال استريت" يك كاريكاتور ضديهودي جايزه اول را به خود اختصاص داد. محمد تبريزي برنده جايزه 5000 يورويي اين جشنواره، يهوديان را در حال دعا كردن در مقابل ديوار "ندبه" همان ديوار غربي مسجدالاقصي به تصوير كشيده اما آن را با نماد معروف خيابان وال استريت تلفيق نموده است.

اين رويداد اوايل هفته جاري با هدف حمايت از جنبش "تسخير وال استريت" آمريكا در تهران برگزار شد – جنبش اجتماعي كه هدف آن رفع نابرابري در درآمدها و بي‌عدالتي‌ها در نظام مالي آمريكا است.

بنابر این گزارش ، بيش از 1600 كاريكاتوريست از 45 كشور جهان آثار خود را براي دبيرخانه اين جشنواره ارسال نمودند. هفت داور از ايران، ‌تركيه، لهستان و روماني نيز اين كاريكاتورها را مورد ارزيابي قرار دادند.

"آبراهام فاكسمن"(Abraham Foxman)، مدير انجمن ضدافتراء گفت: "يكبار ديگر، ايران جايزه ترويج يهودستيزي را به خود اختصاص داد. كاريكاتور برنده مقدس‌ترين مكان را در يهوديت نشانه گرفته و آن را به نمادي از حرص و طمع تبديل مي‌نمايد. اين كاريكاتور از بسياري جهات توهين‌آميز است."

ايران در سال 2006 و در واكنش به چاپ كاريكاتورهايي از پيامبر اسلام در يك روزنامه دانماركي جشنواره بين‌المللي كاريكاتور با موضوع هولوكاست را برگزار نمود.

6.jpg

۱۳۹۱/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...