نسخه چاپی

سهم فناوری اطلاعات در بهره‌وری به ۴ درصد رسید

معاون وزیر ارتباطات با تاكید بر اهمیت استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی در اشتغال آفرینی، تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص ملی، از سهم ۴ درصدی فناوری اطلاعات در بهره‌وری، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در نشستی با حضور مرتضی براری معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بررسی عملکرد سال گذشته، الزامات برنامه‌های سال ۹۵ به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در این نشست که از طریق سیستم ویدئو کنفرانس و با حضور تمام مدیران استانی وزارت ارتباطات برگزار شد، معاون وزیر ارتباطات عمده فعالیت‌های انجام شده طی سال ۹۴ را در ۴ محور برنامه‌ای توسعه زیرساخت‌های بخش ICT و دسترسی به خدمات در استان‌ها، توسعه فضای کسب و کارهای بخش، توسعه خدمات و تولید محتوا با استفاده حداکثری از زیرساخت‌های ایجاد شده، مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم رویه موجود شد.

براری با بیان اینکه IT پیشران توسعه است، خاطر نشان کرد: هر چند محور کارها توسعه زیرساخت‌ها است، اما باید خدمات همراه این توسعه، به عنوان هدف اصلی دنبال شود.

وی با اشاره به دریافت مجوز توسط ۸ شرکت FCP و ۶ اپراتور MVNO ، خواستار استفاده از ظرفیت آنها در استان‌ها در بحث توسعه زیرساخت‌ها در سطح دسترسی شد و گفت: خوشبختانه برخی استان‌ها با مذاکره با FCPها، برای توسعه شبکه پهن‌باند در استان‌ها و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به توافق نیز دست یافتند.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات، با تاکید بر اهمیت توسعه کسب و کار، گفت: ایجاد مرکز توانمندسازی در استان‌ها با هدف آموزش به فارغ التحصیلان، جهت آشنایی با کسب و کارهای کوچک کارگشا بوده و چند استان هم در این خصوص اقدام کرده‌اند.

وی خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود شد و افزود: می‌توان از ظرفیت مرکز توانمندسازی تسهیل‌گری کسب و کار سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کارهای جدید‌ بهره برد.

براری در خصوص تولید محتوا نیز با اشاره به آمار امیدوار کننده شرکت‌های فعال در این حوزه گفت: با وجودی که ورود به این بحث اشتغال بالایی می‌آفریند اما در استان‌ها شاهد حضور کم رنگ این شرکت ها هستیم و امیدواریم با تلاش استان‌ها بتوانند سهم خود را از این بازار بگیرند.

معاون وزیر ارتباطات توسعه خدمات و سرویس‌ها را گام بعدی پس از توسعه زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: مجوزهای خوبی در زمینه شرکت‌های Servco،mvno و مراکز تماس (Call Center) صادر شده که باید استان‌ها بر اساس مزیت های منطقه‌ای، زیرساختی و جمعیتی، برای حضور این شرکت‌ها در استان خود بکوشند.

براری با تاکید بر اهمیت استفاده از زیرساخت‌ها در اشتغال آفرینی، تولید ثروت و افزایش GDP افزود: سهم IT در بهره‌وری، بالای ۴ درصد است که باید از آن برای افزایش بهره‌وری و رونق استان به ویژه در بحث آموزش، سلامت و کشاورزی بهره ‌برد.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت، برنامه سال ۱۳۹۵ را فعالیت بر اساس شاخص‌های برنامه ششم توسعه بر شمرد و در ادامه اظهار امیدواری کرد: با شناساندن ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح کشور و ایجاد زمینه استفاده دیگر بخش‌ها و حوزه‌‌ها از زیرساخت‌های ایجاد شده، شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها باشیم.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...