نسخه چاپی

تاكید بلاتر: قطر جام جهانی ۲۰۲۲ را نخرید

رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا تاكید كرد قطر جام جهانی ۲۰۲۲ را نخرید و این امتیاز را كاملا قانونی به دست آورد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از ساکرنت نوشت: بلاتر هفته گذشته برای شرکت در جلسه رسیدگی به فرجام خواهی خود نسبت به محرومیت هشت ساله‌اش به مقر فیفا بازگشت. بلاتر در مقابل ادعاهای مطرح شده بر بی‌گناهی خود اصرار دارد با این حال هنوز یک موضوع باقی مانده که مشخص نیست و آن هم دادن میزبانی به کشور ثروتمند و کوچک عربی به نام قطر است.

سپ بلاتر رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا درباره میزبانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: این که گفته می شود قطر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را خریده امکان پذیر نیست و این اصلا درست نیست که بتوان میزبانی جام جهانی را خرید.

بلاتر در مصاحبه‌ای با تایمز مدعی شد که نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری وقت فرانسه به پلاتینی گفت که رای خود را تغییر دهد. پلاتینی این ادعا را انکار کرده و مدعی شده سارکوزی این درخواست را از او نداشته است. در همین رابطه بلاتر گفت: پلاتینی درباره میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به من زنگ زد و گفت: جلسه‌ای با رئیس جمهور کشور فرانسه داشته و از او در این جلسه خواسته شده تا از کشوری خاص حمایت کند و او هم نمی تواند این درخواست را رد کند. او کاملا درست و با صراحت نظر خود را بیان کرد و عنوان کرد به آمریکایی ها رای نخواهد داد. او به من گفت که می تواند نظری برخلاف نظر سارکوزی داشته باشد ولی وقتی پای منافع فرانسه در میان باشد نمی تواند برخلاف منافع فرانسه عمل کند و به همین دلیل به قطر رای داد. خیلی تلاش کردم تا رای های باقی مانده را جمع کنم ولی خیلی دیر شده بود و دیگر کار از کار گذشته بود.

بلاتر و پلاتینی هفته گذشته در دو روز مختلف برای فرجام خواهی نسبت به محرومیت خود به زوریخ آمدند. در همین رابطه مرد سوئیسی و سکان دار سابق فیفا گفت: بعد از جلسه بازجویی ما در کمیته اجرایی فیفا، تماسی با پلاتینی نداشتم.

فیفا جمعه هفته آینده جانشین بلاتر را انتخاب خواهد کرد و تا آن زمان احتمالا نتیجه فرجام خواهی آنها مشخص خواهد شد.

بلاتر سوئیسی در پایان درباره محرومیت خود از این نهاد گفت: هیچ دلیلی برای هراس از آینده ندارد. من مطمئنم که عدالتی در این دنیا وجود دارد. من هیچ تخلفی نکرده‌ام. کسی را نکشته‌ام سرقتی از بانک نکردم و پول جایی را برنداشته‌ام و امیدوارم عدالت درباره من اجرا شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...