نسخه چاپی

ارتش اوكراین بار دیگر آتش‌بس را نقض كرد

گزارش‌های منتشر شده از این امر حكایت دارد كه نیروهای اوكراینی، با تسلیحات كالیبر 125 میلی‌متری كه مطابق توافقات دو جانبه استفاده از آن ممنوع است، به مناطقی از دونتسك شلیك كردند.

به گزارش نما به نقل ازفارس،‌ بنا به گفته برخی از منابع نظامی در جمهوری خلق خودخوانده دونتسک، نظامیان اوکراینی نواحی غرب این منطقه را با آتشبار 125 میلی‌متری مورد هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»،‌ این مقام دفاعی دونتسک به خبرگزاری این منطقه خودمختار در شرق اوکراین گفت: «حدود ساعت 12:30،‌ نیروهای اوکراینی با آتش توپخانه‌شان،‌ نواحی غربی دونتسک را گلوله باران کردند.»

تا کنون خبری از مجروحان و جان‌باختگان این حملات مخابره نشده است.

«ایوان پریخودکو»،‌ رئیس منطقه «کویبیشف» (Kuibyshev) واقع در دونتسک،‌ اظهار داشت که بر اثر شلیک نظامیان اوکراینی،‌ یک منزل مسکونی در این ناحیه به آتش کشیده شد.

وزارتخانه‌های دفاع جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک،‌ اعلام کردند که از زمان ششمین آتش‌بس از 23 دسامبر سال 2015 میلادی،‌ بیش از 120 مورد از نقض آتش‌بس گزارش شده است. این مقام‌ها همچنین اظهار داشتند که نیروهای اوکراینی مسئول بیش از 310 مورد شلیک آتشبار هستند.

«گروه تماس»اوکراین،‌ بسته‌ای پیشنهادی از اقدامات برای پایان مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در دونباس را امضا کردند که به پیمان «مینسک- 2» معروف است. بنا به این موافقت‌نامه، طرف‌های مخاصمه باید سلاح‌های سنگین، مانند سیستم‌های آتشبار کالیبر 110 میلی‌متری یا بالاتر،‌ را از خطوط درگیری دور کنند و حداقل در فاصله 50 کیلومتری و نیز سیستم‌های پرتاب موشک چندگانه را در فاصله 70 کیلومتری و سیستم‌های موشکی تاکنیکی را در فاصله 140 کیلومتری از خط مقدم درگیری مستقر کنند.

علاوه بر این،‌ در روز 13 ژانویه سال جاری،‌ گروه تماس اوکراین در بلاروس تشکیل جلسه داد و در خصوص یک آتش‌بس دیگر که هفتمین آتش‌بس است به توافق رسید.

بنا بر این گزارش،‌در این نشست، مقرر شد تا این آتش‌بس از ساعت 12 بامداد روز 14 ژانویه به وقت محلی به اجرا گذاشته شود.

اما با این حال،‌ بنا به گزارش‌ها سربازان اوکراینی چندین بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

۱۳۹۴/۱۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...