نسخه چاپی

اختصاصی نما

اصلاح طلبان از ابتدا دنبال توسعه سیاسی بودند نه اقتصادی/ تنظیم رفتار با غرب نشانه ی نفوذی بودن است

عکس خبري -اصلاح طلبان از ابتدا دنبال توسعه سياسي بودند نه اقتصادي/ تنظيم رفتار با غرب نشانه ي نفوذي بودن است

معیار نفوذی بودن هر كس در نوشته‌ها، گفتار و رفتار آن است و باید به صراحت گفت رفتار برخی‌ها غرب پسندانه است.

مسئول ستاد انتخابات حزب مؤتلفه با بيان اينكه ممكن است برخی افرادی که شورای نگهبان نیز آن ها را تأیید کرده است نفوذی باشند گفت: معیار نفوذی بودن هر کس در نوشته‌ها، گفتار و رفتار آن است و باید به صراحت گفت رفتار برخی‌ها غرب پسندانه است.

به گزارش خبرنگار سايت خبري نما، اسدالله بادامچیان مسئول ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری صبح ديروزاين حزب ضمن اميدواري از اينكه بتوانیم در انتخابات به بهترین وجه نمونه مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: به دور از نقدها و بعضی بهره‌گیری‌های سیاسی، همه در انتخابات حضور دارند. در اين انتخابات به نظر بنده برخلاف برخي نگاه هاي منفي تعداد بالاي ثبت نام ها را نكته مثبتی مي دانم چرا كه در کشوری آزاد که سطح علمی در آن بالا است، به طور طبيعي موجب بالا رفتن مشاركت مي شود.
وي افزود: به نظرم دوره‌های بعدی ثبت‌نام‌ها بیش از این نیز خواهد بود،‌ و لذا شورای نگهبان و مجلس شرایط لازم را برای این افزایش ثبت‌نام‌ها فراهم کنند.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی، بزرگترین مشکل لیست اصولگرایان را کمبود تبلیغات به دلیل مشکلات مالی دانست و گفت: بنابراين از رسانه ها مي خواهيم که مواضع و اظهارات ما را به اطلاع مردم برسانند.
وی ادامه داد: به دلیل گرانی اقلام تبلیغاتی در حد ضرورت تبلیغات داریم و تبلیغات ما بسیار محدود خواهد بود. جامعه روحانیت نیز در تهران پوستر چاپ نکرده است چون طبق صحبت‌هایی که با آیت‌الله موحدی کرمانی شد، ایشان گفتند پولی نداریم.
وي با بيان اينكه فهرست‌های متفاوتی وجود دارد که همگی فعال و پویا هستند گفت: مردم با هوشمندی اخبار انتخابات را پیگیرهستند و حضور فعال و پرشوري خواهند داشت. از رسانه‌های جمعی و به خصوص رسانه ملی نيز تشکر ویژه دارم که با نشاط و جدیت ویژه‌ای این مسئله را دنبال کرده‌اند.
بادامچيان با اشاره به اينكه در برخی رسانه ها يكسري تندی ها صورت گرفت خاطرنشان كرد: البته این تندی ها و کندی ها مثل نمک غذا است و معمولا وجود دارد .
بادامچیان با تاكيد بر اينكه رهبری نیز با نهایت درایت رهنمودهای لازم را ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: ایشان تذکر داده‌اند که انتخاب‌ها هوشمند وآگاهانه باشد و افرادی انتخاب شوند که توطئه‌های دشمن را می‌شناسند و توانایی مقابله با آن را دارند.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی ضمن تأکید بر اینکه دشمن و استکبار هم متوجه اهمیت انتخابات سرنوشت‌ساز ما شده است و براي آن برنامه ريزي و كار مي كند، اظهار داشت: اصل رأی توسط مردم انتخاب می‌شود و به صورت طبیعی، مردم مثبت و منفی بودن انتخاب خود را تحمل می‌کنند و به طور مثال در اول انقلاب، مردم اختیار داشتند که بنی‌صدر را انتخاب کنند یا رجایی را.
بادامچیان با بیان اینکه با شکل‌گیری بیداری اسلامی نقشه‌های دشمنان در منطقه شکست‌خورده و بسیاری از دسیسه‌های آن ها از بین رفته است، اظهار داشت: چنین انتخابات مهمی می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در بيداري اسلامي كه دنياي جديدي را باز كرده است ایفا کند و مسئله خبرگان نیز بسيار مهم است که مردم در دو مرحله آن را انتخاب می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به چند برابر شدن احراز صلاحيت ها در اين دوره، اظهار داشت: احراز صلاحیت نماینده مجلس با احراز صلاحیت یک مجتهد برای مجلس خبرگان متفاوت و به طور طبيعي کاری دشوار است و هر کسی نمی‌تواند مجتهد واجد شرایط خبرگان شود.
وی افزود: در کنار این مسائل سیاسی دیگری نیز وجود دارد که از طرف جامعه مدرسین یا جامعه روحانیت، سلیقه‌های مختلفی اظهارنظرهایی می‌کنند که البته این تفاوت جزئی نظرها طبیعی است.
بادامچیان با اشاره به اینکه پوشش سيد حسن خميني برای مصادره به نفع یک جریان به نفع هیچ کس نیست اظهار داشت: سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) است و یادگار امام را بايد برای همه ملت باقی بگذاریم.
وی با اشاره به ثبت نام سيد حسن خميني در انتخابات وعدم حضور وي در آزمون تشريح كرد: حق شورای نگهبان است که بگوید باید برای احراز صلاحیت در آزمون شرکت کنند، در این شرایط برخی رسانه‌ها از عنوان رد صلاحیت یادگار امام استفاده می‌کنند که این امر احترام به نوه امام نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی در این دوره نسبت به خبرگان رهبری حساسیت‌های خاصی نشان می‌دهد و می‌کوشند در مجلس خبرگان نفوذی بفرستند ، خاطرنشان کرد: نیت آنها باطل است وشيطنت هايي مي كنند به طوري كه کارشان به جایی رسیده است که می‌گویند به فلانی رأی بدهید و به دیگری رأی ندهید و این نشان‌دهنده شدت خشم آنهاست.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه جامعه روحانیت به 18 نفر برگزیده خبره رسید که مردم 16 نفر آن را انتخاب کنند، اظهار داشت: جامعه مدرسین نیز 16 نفر را انتخاب کرد که 15 نفر آنها در تهران با روحانیت مبارز وارد انتخابات می‌شوند و فقط در سه استان لرستان، کردستان و گلستان کسی را معرفی نکرده‌اند.
بادامچیان با اشاره به اينكه ستاد جامعتین هم تشکیل شده که مسئولیت هر دو با من است اظهار داشت: در تهران نیز سه نفر تفاوت بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین بوده است.
وی با اشاره به سوءاستفاده بیگانگان از برخی جریانات سیاسی اظهار داشت: استراتژی اصولگرایان از سال 92 تشکیل ائتلاف بود و برخلاف تصور برخي كه ائتلاف اصولگرايان را امري ناممكن مي دانستند اكنون شاهد آن هستيم ائتلاف اصولگرایان اکنون به لیستی واحد رسیده است.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود اظهار داشت: این جلسات با محوریت آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می شود.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سهم‌خواهی در جریان اصولگرایی اظهار داشت: بحث سهم‌خواهی در داخل حزب مؤتلفه به هیچ وجه مطرح نیست برای مثال؛ آقای جولایی به خاطر حضور آقای حبیبی در لیست، از انتخابات انصراف داد، ما اصلاح‌طلب نیستیم که در شورای شهر وقتی خانم راستگو بر اساس وظیفه‌اش رأی می‌دهد، با حمله هم‌حزبی‌هایش مواجه می‌شود.
بادامچیان با اشاره به وضعیت وحدت اصولگرایان در شهرستان‌ها اظهار داشت: در استان‌ها نیز با همگرایی آقای تقوی، نوعی وحدت پدید آمده و اتحاد بین اصولگرایان در استان‌ها شکل خوبی گرفته است.
وي افزود: در شهرستان‌ها اصولگرايان هر ائتلافی که با هم براساس توافق دارند، ما در ائتلاف آن ها دخالت نمي كنيم.
وی در ادامه با اشاره به اينكه در مجلس هشتم فراکسیون مؤتلفه همراه با اصولگرایان بود، اظهار داشت: در مجلس نهم اصولگرایان دو بخش شدند و مؤتلفه صلاح دانست که راه وسط را برگزيند و مواضع مستقلی اتخاذ کند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون اختلاف در داخل حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: در مؤتلفه به اعضای خود آزادی فکر و بیان می‌دهیم، ولی بر اين امر تاكيد داريم که در چارچوب اصول نظر دهند.
وی در بخشي از سخنان خود اظهار داشت: غفوری فرد داراي سابقه بزرگ علمی و تجربی در حوزه‌های مختلف دارد و اين طبيعي است وقتی اسم‌شان در لیست نمی‌آید، نظرشان را بگویند و خواهش می‌کنم که برخی روزنامه‌ها به دنبال اینگونه قضایا نباشند.
بادامچیان در همین زمینه ضمن تصريح اينكه در میدان سیاست، موافق و مخالف هست ولی تنازعی وجود ندارد خاطرنشان کرد: غفوری فرد از چهره‌های صالحی است که حتماً به درد مجلس می‌خورد، ولی به هر دلیل در لیست گنجانده نشد و ما این تذکر را نیز به ایشان داده‌ایم که با جمع حرکت کنند، هر چند این آزادی اختيار را نیز دارند.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مبانی اسلامی، رأی‌گیری به این منظور است که هر کس در چارچوب شرع، تکلیف خود را انجام دهد و به هیچ‌وجه بحث جاه و مقام مطرح نیست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون اختلافات بین دو طیف اصولگراي پايداري و لاريجاني اظهار داشت: ما وظیفه خود می‌دانیم كه به اين دعواها دامن نزنيم و آنها را به هم نزدیک کنيم ، حتی به احترام جامعه مدرسین در قم شورای همگرایی راه نینداخت.
بادامچیان با تأکید بر اینکه مجلس دهم به طور حتم در خط ولایت خواهد بود، گفت: همه در کشور به این اذعان دارند که وجود ولایت در کشور تأمین‌کننده امنیت و حفظ احترام کشور است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه چرا برخی می‌گویند امكان دارد در انتخابات آتي افراد نفوذی وارد مجلس شوند، تصریح کرد: ممكن است برخی افرادی که شورای نگهبان نیز تأیید کرده است نفوذی باشند و معیار نفوذی بودن هر کس در نوشته‌ها، گفتار و رفتار آن است و باید به صراحت گفت رفتار برخی‌ها غرب پسند است.
بادامچیان با تشریح اعتدال مورد نظر اسلام خاطرنشان کرد: اعتدال در اسلام شخصیت امیرالمؤمنین است که یک دست‌شان شمشیر و در دست دیگرشان قرآن بود. اعتدال غرب تعلق به فرهنگ غرب دارد و اعتدال شرق را نیز شرقی‌ها می‌پسندند و ما دنبال اعتدال اسلامی هستیم.
رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چرایی دعوت بی‌بی‌سی به حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: دعوت حداکثری بی‌بی‌سی هم شیطنت است و هر چند که این دعوت حداکثری حرف حقی است، ولی اراده باطل در آن نهفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور مشکلات زیاد اقتصادی چون تورم، بیکاری و رکود داریم، اظهار داشت: اگر نمی‌گذاشتیم تفکر بازرگان‌ها اقتصاد ایران را اداره کند، چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.
بادامچیان با تاكيد بر اينكه در حوزه اقتصاد به برنامه دقیق و جامعی برخاسته از متن انقلاب اسلامی نیاز داریم افزود: تفکر کارگزارانی‌ها هم نتوانست کشور را اداره کند، کما اینکه تفکر اصلاحات نیز این توانایی را نداشت و دولت‌های بعد و دولت فعلی نیز تاکنون نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند و این مشکلات بایستی ریشه‌ای حل شود و باید تفکرها را در حوزه اقتصادی عوض کرد.
بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، پیرامون عدم وجود نامزد اقتصاددان در ليست اصلاح طلبان براي انتخابات اظهار داشت: اصلاحات از اول دنبال توسعه سیاسی بودند و بعد نیز متوجه شدند که باید توسعه متوازن مورد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون تاثير تبلیغات بی‌بی‌سی در انتخابات کشور اظهار داشت: جامعتین تحت‌تأثیر تبلیغات منفی بی‌بی‌سی قرار نمی‌گیرند و صلاحیت‌ها در این دو جریان ارجحیت بر همه مسائل دارد. دشمنان ما آنقدر در تعصبات خود هستند که به راحتی دست خود را رو می‌کنند.
وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری در مورد عدم توافق جامع بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین نظرشان بر عدم حضور هاشمی رفسنجانی در لیست بود، ولی در مجموع، تصمیمی که اتخاذ شد، نظر کلی جامعتین بود.

۱۳۹۴/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...