نسخه چاپی

رادیو انگلیس و تلخ و شیرین انتخابات هفتم اسفند

دكتر یدالله جوانی

حمایت آشکار و صریح رسانه‌های غربی و به‌ویژه رسانه‌های انگلیسی از برخی جریان‌های سیاسی و نامزدها در عرصه رقابت‌های انتخاباتی هفتم اسفند، از مختصات مهم اولین انتخابات در فضای پسابرجام است. این رویکرد غرب در انتخابات، نشان از درستی تشخیص رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، از تمرکز دشمنان بر پروژه «نفوذ» در ایران در پسابرجام دارد. در همان روزهای اولیه پس از جمع‌بندی مذاکرات وین در ۲۳ تیر و نهایی شدن متن توافقی که «برجام» نام گرفت؛ رهبر معظم انقلاب با صراحت از نیات و اهداف دشمنان از مذاکرات و توافق با ایران سخن گفته، از نفوذ در ایران به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین هدف غربی‌ها یاد کردند. معظم‌له نفوذ فرهنگی و نفوذ سیاسی را از دیگر انواع نفوذ مهم‌تر و خطرناک‌تر‌ توصیف کردند و فرمودند، در نفوذ سیاسی دشمنان به دنبال تأثیرگذاری بر تصمیم‌‌گیران در ایران و اگر نتوانستند تأثیرگذاری بر تصمیم‌سازان هستند.
با انتخابات هفتم اسفند، دو مجلس مهم و راهبردی تصمیم‌گیری خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شکل خواهد گرفت. عجیب آنکه دشمنان، آشکارا در صحنه انتخابات ایران، با استفاده از ابزارهای مدرن و شیوه‌های جدید در تبلیغات انتخاباتی ورود پیدا کرده، برای رأی دادن مردم دستورالعمل صادر می‌کنند. در واقع، غربی‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، آشکارا به دنبال تأثیرگذاری بر مردم و کیفیت رأی آنها در انتخابات هستند. رهبر معظم انقلاب این حقیقت تلخ در دوران پسابرجام را در دیدار با مردم تبریز در روز چهارشنبه هفته گذشته، اینگونه رونمایی فرمودند: «رادیوی انگلیس برای مردم تهران دستورالعمل صادر می‌کند که به فلانی رأی بدهید و به فلانی رأی ندهید! این به چه معنا است؟»
آیا به‌راحتی و آسانی از این بخش از حقایق و واقعیت‌های تلخ صحنه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توان گذشت. آیا دشمنان آشکارتر از این هم می‌توانند در انتخابات جمهوری اسلامی دخالت کنند؟ انقلاب اسلامی به دخالت‌های بیگانه در ایران پایان داد و سرنوشت ملت را به دست خودش سپرد. اکنون این بیگانگان رانده شده از صحنه سیاست ایران که ده‌ها سال، سرنوشت ایرانیان را در دست داشتند، می‌خواهند از طریق نفوذ در «رأی مردم»، مجدداً به صحنه سیاست ایران باز گردند! آیا مردم ایران چنین اجازه‌ای را به بیگانگان خواهند داد؟ مردم ایران، زخم‌خورده پیر استعمار انگلیس خبیث هستند، به‌طور قطع این مردم، دست رد به سینه انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و نامزدهای آنان خواهند زد. این حقیقت تلخ از صحنه انتخابات، یک خوبی هم دارد و آن، شناخته شدن بیش از پیش جریان‌ها و افراد مدافع مردم، استقلال، عزت ملی، انقلاب اسلامی و منافع ملی، از متظاهران به این امور است. به هر حال اگر کسانی که دیروز در برابر بیگانگان و دخالت‌های‌شان در امور ایران سینه سپر می‌کردند و انقلابی به شمار می‌آمدند، گذر زمان آنان را با همان دشمنان دیرینه ملت ایران، همسو و مشترک‌المنافع کرده، امروز حاضرند با دشمنان در یک جبهه، در برابر جمهوری اسلامی سینه سپر کنند! هم‌صدایی با دشمن در حمله به شورای نگهبان با هدف فرو ریختن این نهاد قانونی و صیانت‌کننده نظام، این واقعیت تلخ را نشان می‌دهد. آشکار شدن چنین حقایقی از صحنه سیاست در ایران، باید مردم را بیش از پیش، هوشیار کند. مردم هوشمندانه نباید اجازه دهند تا بیگانگان این‌گونه در انتخابات اعمال نفوذ کنند و افراد موردنظر و مورد علاقه خود را، به مجالس تصمیم‌گیر بفرستند. حضرت امام(ره)، بارها از مواضع دشمنان به‌مثابه یک «ملاک» و «شاخص» برای تشخیص درستی یا نادرستی یک راه سخن گفته، در کلامی با صراحت می‌فرمایند: «آن روز که دشمنان از ما تعریف کنند، باید عزا گرفت.» حقیقتاً امروز، باید آن کسانی که رادیوهای انگلیسی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای‌شان تبلیغ می‌کنند و به مردم خط می‌دهند که به اینها رأی دهید، باید عزا بگیرند. باید در خود به فکر فرود روند که در این سال‌ها، در چه مسیری به حرکت درآمده‌اند که اینگونه، دشمنان به آنان طمع کرده، می‌خواهند از طریق آنان، به انقلاب اسلامی، به استقلال ایران و به منافع ملت ایران، ضربه بزنند. البته، در نقطه مقابل این حقیقت تلخ، این حقیقت زیبا و شیرین نیز آشکار شد که چه کسانی در طی ۳۷ سال گذشته، با ثبات قدم، از استقلال، عزت ملی و انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران در برابر طمع بیگانگان و تهدیدات دشمنان علیه این فضیلت‌ها، دفاع کرده‌اند. آن کسانی که امروز رادیوی انگلیسی می‌گوید به آنان رأی ندهید، در واقع همان کسانی هستند که تمام قد از حقوق ملت ایران و استقلال کشور دفاع می‌کنند. آشکار شدن این حقایق تلخ و شیرین در انتخابات پیش رو، کار تشخیص نامزدهای اصلح و صالح را از نامزدهای ناصالح و غیر اصلح برای مردم آسان کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...