نسخه چاپی

دزدان 4.5كیلو طلا پولهایشان را در شمال خرج كردند

به گزارش نما - ایران نوشت:از ساعت 10:40 نهم دی ماه سال جاری، وقتی یک کارگاه طلافروشی در خیابان وحدت اسلامی و جنب پارک وزیری هدف سرقت مسلحانه قرار گرفت تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا به رازگشایی دست بزنند.
تجسس‌های ابتدایی نشان داد که دزدان سوار بر دو موتور و درحالی که تیراندازی می‌کردند 4.5کیلوگرم طلا و جواهرات را با هدف قرار دادن یکی از طعمه‌هایشان به سرقت برده‌اند.

3 مرد که مأمور انتقال طلا و جواهرات بوده‌اند در بازجویی‌های تخصصی پلیس گفتند که ساعت 9.5 صبح با دو کیف پر از 4.5 کیلوگرم طلا و سوار بر دو موتور از کارگاه طلاسازی خارج شده بودند که چند کوچه پایین‌تر سرنشینان دو موتور پالس و طرح هوندا 125 سیاهرنگ، به سمت آنها حمله‌ور شدند و در داخل یک کوچه بن‌بست آنان را گرفتار کرده و با شلیک به پای یکی از طعمه‌هایشان و وحشت‌آفرینی با تهدید چاقو و هفت‌تیرکشی توانسته‌اند به سرقت طلایی دست بزنند.
جوان زخمی به افسر تحقیق گفت: «... ابتدای کوچه جورابچیان بودیم که مردان مسلح ما را تهدید کردند که در صورت توقف نکردن ما را با رگبار خواهند بست. ما برای فرار به داخل یک کوچه رفتیم اما کوچه بن‌بست بود. در داخل کوچه دزدان با ما درگیر شدند. یکی از آنها که کلت کمری دردست داشت، گلوله‌ای را به سمت من شلیک کرد که از ناحیه پای راست و زیر زانو هدف گلوله قرار گرفتم. همزمان، یکی دیگر از دزدان که قمه داشت، همکارم را از ناحیه سر هدف ضربات قمه قرار داد که باعث خونریزی شدید وی شد.

کارآگاهان با توجه به شگرد دزدان مسلح دریافتند که کارگاه طلافروشی در دام «زاغ‌زن»های حرفه‌ای افتاده و دزدان با اطمینان از همراه بودن طلا اقدام به سرقت مسلحانه کرده‌اند. بدین‌ترتیب دوربین‌های مداربسته پیش‌بینی شده در محدوده کارگاه طلافروشی هدف بازبینی قرار گرفت و سرانجام چهار تبهکار که بارها به خاطر سرقت، زورگیری، سرقت خانه و تخریب اموال به زندان افتاده بودند شناسایی شدند و خیلی زود مخفیگاه این دزدان در محدوده پاسگاه نعمت‌‌آباد و عبدل‌آباد شناسایی و کارآگاهان پی بردند همه دزدان از تهران گریخته‌اند و به شمال رفته‌اند و هیچ ردپایی از خود برجای نگذاشته‌اند.

گره کور تجسس‌ها وقتی باز شد که کارآگاهان اطلاع یافتند هر چهار دزد به تازگی به تهران بازگشته و زندگی پنهانی‌ای دارند.آخرین مخفیگاه‌های «شهرام» 24 ساله، «داریوش» 27 ساله، «یاسر» 25 ساله و «علیرضا» 25 ساله در عبدل‌آباد، مرتضی گرد و نعمت‌آباد شناسایی شد و مأموران در 4 عملیات همزمان ساعت 6 صبح دیروز – یکشنبه دوم اسفند ماه – با محاصره مخفیگاه آنها همگی را با شلیک‌های هوایی بازداشت کرده و کلت کمری و قمه‌هایشان را پیدا کردند.
در بازجویی از این 4 تبهکار پلیس به ردپای پنجمین عنصر باند که حسین 26 ساله بود رسیدند و مشخص شد وی تأمین کننده کلت کمری بوده است و بلافاصله مخفیگاه حسین در پونک، شناسایی و وی نیز به دام افتاد و پذیرفت در زمان سرقت سوار بر یک خودروی سواری در خیابان‌های اطراف کارگاه طلاسازی ترک‌نشینان موتور دزدان را سوار کرده و همگی پا به فرار گذاشته‌اند.عجیب اینکه هر 5 دزد مسلح ادعا کردند انگیزه‌شان از سرقت مسلحانه قدرت‌نمایی نزد اراذل بوده است و وقتی در یک مهمانی بوده‌اند نقشه این دزدی را طراحی کرده‌اند.
شهرام گفت: پس از سرقت و فروش طلاها به هرکداممان 50 میلیون تومان پول رسید که با آن به خرید لباس و کفش مارک‌دار، گردش در شمال کشور و ولخرجی برای دوستان دست زدیم.

۱۳۹۴/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...