نسخه چاپی

قیمت طلا سقوط كرد

طلای جهانی در پی صعود ارزش دلار و بازارهای سهام در ابتدای معاملات روز جاری به سطح پایینتری افت كرد اما همچنان در بالای 1200 دلار باقی مانده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلای جهانی در پی صعود ارزش دلار و بازارهای سهام در ابتدای معاملات روز جاری به سطح پایینتری افت کرد اما همچنان در بالای 1200 دلار باقی مانده است.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 1221.36 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 0.3 درصد افت کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 1.09 درصد یا 13.40 دلار کاهش یافت و به 1217.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 4.50 دلار یا 0.4 درصد افزایش یافته و به 1230.80 دلار رسیده بود اما در هفته گذشته برای نخستین بار در حدود یک ماه گذشته را به میزان 0.7 درصد کاهش ثبت کرد.

طلا اوایل ماه جاری تحت تاثیر نوسان بازارهای سهام و نگرانیها نسبت به سلامت اقتصاد جهانی به بالاترین قیمت در حدود یک سال گذشته صعود کرده بود اما سودبری و بهبود بازارهای سهام باعث شده هفته گذشته با کاهش روبرو شود. با اینهمه طلا با رشد 15 درصدی قیمت همچنان یکی از کالاهایی به شمار می‌رود که امسال بهترین عملکرد را داشته اند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش در بازار طلا باعث کاهش قیمت طلا در ابتدای معاملات روز دوشنبه شد. معامله گران چینی از دوشنبه گذشته که پس از گذراندن تعطیلات یک هفتگی سال نوی چینی به بازار بازگشتند به سودبری اقدام کردند. رفتار مذکور نشان می‌دهد قیمتها نمی‌توانند به سطح بالاتری صعود کند و پس از تعطیلات سال نو که تقاضا کمتر شده نمی‌توان روی حمایت از این بازار حساب کرد.

طلا همچنین به دلیل صعود ارزش دلار که از آمار رشد تورم مصرفی حمایت شده است، تحت فشار قرار گرفت.

پایین آمدن انتظارات سرمایه گذاران برای افزایش بیشتر نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به تجدید تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن کمک کرده است. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کرده بود نرخهای بهره منفی گزینه ای که از هنوز از دستورکار خارج نشده است. نرخهای بهره پایین یا منفی به نفع طلا بوده و از ارزش این فلز زرد که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، حمایت می‌کنند.

خوش بینی سرمایه گذاران به طلا در آمار صندوقهای سرمایه گذاری انعکاس یافته است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است روز جمعه 2.71 درصد رشد کرد و به 732.96 تن رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از اوت سال 2011 بود. در همین راستا بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد سرمایه گذاران 3.2 میلیارد دلار در طلا سرمایه گذاری کردند که بزرگترین ورود سرمایه به طلا از ماه مه سال 2010 بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 15.243 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.03 درصد افت، به 929 دلار رسید و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد افت، 495.46 دلار بود.

۱۳۹۴/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...