نسخه چاپی

درگیری‌ها در كلمبیا 6 كشته برجای گذاشت

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد: در درگیری نیروهای پلیس كلمبیا و اعضای ارتش آزادیبخش ملی این كشور 6 نفر كشته و 2 نفر دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از «تله‌سور»، در درگیری «نیروهای آزادیبخش ملی» کلمبیا( ای‌ال‌ان) با نیروهای پلیس کلمبیا در ایالت «آرائوکا» (شرق کلمبیا) واقع در حوالی مرز ونزوئلا، 6 نفر از اعضای ارتش آزادیبخش کشته و 2 نفر دستگیر شدند.

وزارت دفاع کلمبیا روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گزارش داد که در عملیات پلیس کلمبیا 6 نفر از اعضای آزادیبخش ملی کشته شده‌اند؛ در این عملیات نیروهای هوایی این کشور آمریکای لاتینی نیز شرکت کردند.

«خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا پس از شنیدن این خبر به نیروهای ارتش این کشور به دلیل حمله سریع به نیروهای ارتش آزادیبخش در «آرائوکا» تبریک گفت.

«ارتش آزادی‌بخش ملی» روز دوشنبه 8 فوریه (19 بهمن ماه) به یک پایگاه نظامی در «آرائوکا» حمله کرد و روز بعد از آن نیز خط نفتی «لیمون کوبنیاس» که بین دو استان «آرائوکا» و «بویاکا» قرار دارد را مورد حمله قرار داد؛ این حمله هیچ کشته یا زخمی برجای نگذاشته است.

«سانتوس» نیز همان روز از ارتش این کشور خواست حملات نظامی خود علیه «ارتش آزادی بخش ملی» را تشدید کنند؛ حملات اخیر «ارتش آزادی بخش ملی» در حالی صورت گرفت که این گروه اندکی قبل آمادگی خود برای انجام مذاکرات صلح با دولت این کشور را اعلام کرده بود.

براساس داده‌های رسمی، دولت کلمبیا و فرماندهان «ارتش آزادی‌بخش ملی» به دنبال انجام مذاکرات موازی با مذاکرات بین دولت این کشور و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) هستند؛ دولت کلمبیا و نیروهای «فارک» مذاکرات خود برای دستیابی به صلح در این کشور را از سال 2012 آغاز کرده و انتظار می‌رود که در 23 مارس (4 فروردین) سال جاری به توافق قطعی در این زمینه دست پیدا کنند.

«ارتش آزادی‌بخش ملی» دومین گروه جنگجوی کلمبیا محسوب می‌شود که در حال حاضر 1 هزار و 500 نفر عضو دارد.

آمارهای غیررسمی در کلمبیا نشان می‌دهد که درگیری بین شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش این کشور تاکنون 600 هزار کشته و 5 میلیون آواره برجای گذاشته است.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...