نسخه چاپی

تاج: رایگان كردن بازی‌ها خطرناك است

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: اگر رایگان شدن بازی‌ها ادامه داشته باشد، تبعاتی هم دارد و در ادامه اگر قرار باشد بلیت‌فروشی كنیم، ورزشگاه‌ها خالی می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مهدی تاج پس از جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا برای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم. مهمترین مفاد جلسه امروز ما در خصوص برنامه سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا بود که قرار است با تغییراتی روبه‌رو شود و این مسابقات ۲،۳ هفته زودتر برگزار خواهد شد. این تغییر برنامه به سود کشور ما خواهد بود که دیگر شاهد دعوای تیم ملی با تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم بود.
وی افزود: گزارشی هم در خصوص برنامه‌های فیفا و تغییر اساسنامه‌ای که قرار است در فدراسیون جهانی فوتبال صورت بگیرد، در جلسه امروز ارائه شد، ضمن اینکه ما در خصوص مسائل مختلف از جمله جنگ نابرابری که اکنون با کشورهای عربی داریم، صحبت کردیم. این جنگ نابرابر امکانات، زیرساخت‌ها، پول و تمام تجهیزاتی است که کشورهای عربی در فوتبال‌شان دارند و در این جنگ نابرابر فقط با غیرت ایرانی می‌توان با آنها مقابله کرد.
رئیس سازمان لیگ با اشاره به برگزاری دیدار‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدوارم در مسابقاتی که برگزار می‌شود، مشکلی وجود نداشته باشد و به همین دلیل از ۳ روز قبل تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده‌ایم. از علیرضا اسدی خواهش کردم که به تبریز برود تا بازی تراکتورسازی و الجزیره را از نزدیک تماشا کند و خودم هم قصد دارم به اصفهان بروم. نمایندگان و بازرسان سازمان لیگ هم از ۳ روز قبل به تبریز و اصفهان رفتند تا جلوی برخی اتفاقات را بگیرند. امیدواریم اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد و این اتفاق ویژه می‌تواند حتی انداختن یک ترقه به داخل زمین باشد که مطمئنا به ضرر ما خواهد شد.
تاج ادامه داد: بحث بعدی که مطرح شد، بحث تبلیغات برای فصل آینده است که قرار شد مزایده‌ای برگزار شود تا قیمت واقعی تبلیغات مشخص شود. فصل گذشته مبلغ ۴۰ میلیارد ما از پول تبلیغات درآمدزایی داشتیم و امسال نیز تا الان ۴۰ میلیارد گرفته‌ایم و بین باشگاه‌ها، داوران و ناظران تقسیم کردیم و برای امسال قصد داریم از طریق کارشناسان رسمی دادگستری برای تبلیغات قیمت‌گذاری کنیم تا قیمت واقعی تبلیغات را به دست بیاوریم.
وی یادآور شد: بحث بعدی در مورد توپ مسابقات، مراسم اختتامیه و جشن قهرمانی بود که در جلسه مصوب شد درباره مباحث حقوقی ایران نوین نیز اقدامات قضایی را انجام می‌دهیم تا مابقی پول قراردادمان را بگیریم. در این باره برای اینکه به مشکل نخوریم قرار بر این است که شورای حکمیت بگذاریم، به این طریق که یک کارشناس از سمت ایران‌نوین، یک کارشناس از سمت دادگستری و یک کارشناس هم از طرف ما بنشینند و تصمیم‌گیری کنند.
رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر جلسه صدور مجوز ملی برای لیگ برتر بود. ما غیر از اینکه برای لیگ برتر مجوز حرفه‌ای داریم برای لیگ‌های یک و دو و ۳ باید مجوز ملی شود.
تاج درباره بحث رایگان شدن مسابقات لیگ نیز اظهار داشت: تصمیم‌گیرنده نهایی در این مورد ما نیستیم. ما سامانه‌ای را تشکیل دادیم تا مشخص شود دلیل خالی بودن ورزشگاه‌ها چیست. اظهارنظرها متفاوت بود و هر کس یک دلیل برای این موضوع مطرح می‌کرد. بحث‌هایی از قبیل کیفیت بد بازی‌ها، زمان نامناسب مسابقات، آب و هوا و... اما وقتی تماشای بازی‌ها در طبقه دوم رایگان شد به این نتیجه رسیدیم که قیمت بلیت‌ها چقدر در حضور تماشاگران در ورزشگاه تاثیر داشته است. ما در این چند باری که طبقه دوم را رایگان کردیم بیش از ۷۰،۸۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند. به هر حال اگر قرار باشد رایگان شدن بازی‌ها ادامه داشته باشد، تبعاتی هم دارد. ما در حال بررسی این موضوع هستیم. اگر قرار باشد بلیت‌فروشی کنیم ورزشگاه‌ها خالی می‌شوند و این مسئله به ما بیشتر ضربه می‌زند. وقتی تماشاگری هم به ورزشگاه نیاید طبیعتا بلیتی فروخته نشده و ما هم سودی نمی‌بریم.
وی افزود: قرار است با ۱۶ مدیرعامل باشگاه‌ها در این باره صحبت‌هایی داشته باشیم تا با اعلام نظر هر مدیر معایب و محاسن و موضوع رایگان شدن بازی‌ها در طبقه دوم مشخص شود. موضوع دیگر بحث پر شدن طبقه دوم ورزشگاه بیش از گنجایش است که خطرساز است. طبق دوم ورزشگاه ۱۴ هزار نفر بیشتر از طبقه اول گنجایش دارد اما در بازی‌های اخیر پرسپولیس و استقلال ۲۰ هزار نفر بیشتر از ظرفیت در طبقه دوم به حالت فشرده نشسته است که اگر این اتفاق تکرار شود خطرناک خواهد بود و باید فکری به حال این مسئله کرد.
رئیس سازمان لیگ درباره کمک مالی به باشگاه استقلال نیز عنوان کرد: سازمان لیگ به باشگاه استقلال کمک کرد تا این تیم از خطر کسر ۶ امتیاز رهایی پیدا کند. لازم می‌دانم در این مورد از زحمات افشارزاده تشکر کنم و همچنین تشکری کنم از قالیباف شهردار تهران که ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا را در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار داد. باشگاه پرسپولیس به دنبال این است که مشکلات ورزشگاه شهید کاظمی را برطرف کند تا بازی‌های پرسپولیس در این ورزشگاه برگزار شود. استقلالی‌ها نیز همین تصمیم را در مورد ورزشگاه امام رضا دارند.
تاج در پایان در واکنش به این سوال که آیا باشگاه راه‌آهن درخواست کرده که دیدار این تیم با استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شود، گفت: بله با این درخواست موافقت شد و قرار است این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...