نسخه چاپی

آیتی:مجلسی همراه دولت نیاز داریم

عبادی:نمره قبولی به دولت نمی‌دهم

مناظره انتخاباتی دو كاندیدای اصلاح طلب و اصولگرایی خراسان جنوبی برگزار و بحث های چالشی بین دو كاندیدا رد و بدل شد.

به گزارش نما به نقل از مهر گرمای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال سرمای سرد زمستان را از چهره خشک خراسان جنوبی زدوده است.

با شروع فرصت تبلیغاتی برای این کاندیداها از ۲۹ بهمن‌ماه به مدت یک هفته فضای رقابتی در شهرهای استان ایجاد شده است و ستادهای برخی از نامزدها با برگزاری مناظره‌های انتخاباتی این شورونشاط انتخاباتی را دو چندان کرده‌اند.

مناظره انتخاباتی دو کاندیدا حوزه انتخابیه مرکز خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین رخدادهای انتخاباتی بود که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان از آن یاد شد.

در این مناظره حجت‌الاسلام سید محمدباقرعبادی کاندیدای موردحمایت ائتلاف اصولگرایان و حمید آیتی کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان شرکت کردند.

با قرعه‌ای که توسط مجری برنامه انجام شد نام حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی توسط دکتر آیتی خوانده شد تا اولین فردی که به مدت ۲۰دقیقه سخنان خود را آغاز کند نماینده کنونی مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس باشد.

دوری از مرکز عامل مشکلات اقتصادی استان

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی کاندیدای جبهه اصولگرایی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: استان دارای محرومیت است که عوامل زیادی در آن دخیل است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به لحاظ شاخصه‌های عمومی و انسانی در سطح بالایی قرار دارد، بیان کرد: مردم این استان اهل علم و فرهنگ هستند و خراسان جنوبی مهد پرورش عالمان بزرگی است.

وی با اشاره مرز مشترک استان با کشور افغانستان بیان داشت: علی‌رغم هم‌جواری با یکی از ناامن‌ترین کشورها خراسان جنوبی یکی از استان های امن کشور است و از نظر جرم و جنایت کمترین آمار را دارد که عامل اصلی این امنیت شاخصه نیروی انسانی است.

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: این استان از لحاظ اقتصادی عقب‌مانده و در پایین‌ترین رده‌های کشوری در درآمد سرانه است.

وی دوری از مرکز را یکی از علل مشکلات اقتصادی در استان ذکر کرد و بیان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی در این استان محروم باید امتیازاتی برای استان در نظر گرفته شود که بتوانیم جذب سرمایه‌گذار در استان را داشته باشیم.

وی یکی دیگر از مشکلات استان را در حوزه راه‌ها دانست و افزود: دوبانده سازی جاده‌های استان به نسبت نرم کشوری بسیار پایین است و در این زمینه نیز عقب‌ماندگی داریم.

عبادی با اشاره به مشکلات استان در حوزه بازرگانی نیز گفت: متأسفانه استان خراسان جنوبی دچار مشکل است و نیاز به کار فرهنگی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه زیرساختی نیز گفت: موضوع راه‌آهن از سالیان گذشته برای این استان مطرح بود که بالاخره در سال گذشته توانستیم برای این پروژه ردیف بودجه‌ای بگیریم.

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف منطقه ویژه اقتصادی را یکی از فرصت های رونق اقتصادی در استان برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این منطقه تا کنون ده‌ها سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سود سرمایه‌گذاری در استان باید کاهش پیدا کند، افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در این استان چهار درصد کاهش یافت.

عبادی راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان را یکی دیگر از گام‌های برداشته‌شده در جهت توسعه استان دانست و بیان کرد: راه‌اندازی این دفتر عاملی برای جذب گردشگر و بازرگانان و تجار خارجی در استان است.

وی با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی این دفتر سفرای خارجی زیادی به استان سفر داشته‌اند، عنوان کرد: در این سفرها قابلیت های گردشگری استان معرفی شد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص پیگیری های انجام‌شده در راستای رشد و توسعه استان گفت: به سراغ بنیادهایی که وابسته به مقام معظم رهبری بودند رفتم و ۱۵۰میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در استان را ایراد کردند که با درخواست ما به ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی در زمینه سرمایه‌گذاری بروکراسی اداری زیاد است، ادامه داد: علی‌رغم این موضوع برای بیشتر سرمایه‌گذاران تلاش شد که مشکلاتشان را برطرف کنیم.

عبادی همچنین به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های دانشگاهی و آموزش عالی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد رشته‌های زیادی را توانستیم درخواست و در استان راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۳درصد فارغ‌التحصیلان استان بیکار هستند که برای آنها در گذشته فکری نشده است، ادامه داد: روند آموزش عالی از گذشته به‌خوبی عمل‌نکرده و این حجم بیکاری برای استان مناسب نیست.

نوبت دوم سخنرانی برای حمید آیتی کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان اعلام شد که وی به ایراد سخنرانی پرداخت.

درخشان‌ترین اقتصاد در دوران اصلاحات بوده است

حمید آیتی، کاندیدای اصلاح‌طلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در ابتدای سخنانش گفت: جمع دانشجویان است و آنچه می گویم با ابزار پژوهش قابل ارزیابی است.

وی با بیان اینکه درخشان‌ترین اقتصاد در دوران اصلاحات بوده است، عنوان کرد: تورم در این دوران ۱۱درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در این دوران دارای بهترین ارتباط با کشورها بوده‌ایم، ادامه داد: در ۹ دوره مجلس شاخص‌ترین اقدام تاریخی در این منطقه استان شدن این مرکز بوده که توسط یک اصلاح‌طلب در مجلس ششم رخ داده است.

وی بیان داشت: روش اصلاح‌طلبی را پیش گرفتیم که رئیس‌جمهور مقابل ۸۰میلیون قرار نگیرد و دروغ نگوید و اقتصاد را خوب عنوان نکند.

آیتی بیان کرد: ما همراه دولت هستیم و اصلاح‌طلبی بر اساس سیره امامان بوده و به فکر فردای بهتر است.

وی اصلاح‌طلبی را حرکت در جهت اصلاح باورها دانست و بیان داشت: این اصلاح با روش تدریجی و گام‌به‌گام و احترام به آزادی های رسانه‌ای و پرداختن جدی به قانون اساسی به‌ویژه فصل سوم آن است.

وی یکی از ویژگی های ممتاز استان را نیروهای انسانی با ظرفیت بالا ذکر کرد و گفت: اما چرا آنچه بایدوشاید در بدنه مدیریتی استان وارد نشده‌اند.

کاندیدای اصلاح‌طلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف عنوان کرد: بسیاری از نیروهای انقلابی و اصلاح‌طلب در پشت درهای ادارات مانده‌اند.

آیتی: عامل اصلی عقب‌ماندگی استان عدم به‌کارگیری نیروهای کارآمد است

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی عدم سرمایه‌گذاری در استان دوری از مرکز عنوان می‌شود، بیان داشت: معتقدم این نظر کارشناسی خوبی نیست زیرا بقیه استان‌ها خوب پیشرفت کرده‌اند و باید گفت عامل اصلی این عقب‌ماندگی عدم به‌کارگیری نیروی کارآمد است.

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه در انتقال مشکلات به دولت و جذب امکانات خوب عمل نشده است،، بیان کرد: نماینده آینده مجلس لازم است با دولت اهل تعامل باشد.

وی با بیان اینکه باید با دولت تعامل بیشتری برقرار شود، تصریح کرد: اگر امروز کشور ما دچار وضعیت اسف‌باری است به این دلیل است که فرهنگ نقد و پرسشگری را جدی نگرفته‌ایم.

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه برخی از رقبای ما چهره خود را مخفی می‌کنند، گفت: در توسعه استان نگاه به سیاسی بازی نمی‌کنم.

آیتی ادامه داد: در راستای توسعه و پیشرفت استان دست هر فرد توانمندی از جمله اصولگرایان را می‌بوسیم.

بعد از سخنرانی آیتی بخش سؤالات مشترک شروع شد.

*سؤال اول: شرایط پسابرجام را چطور می‌بینید؟

آیتی: به مجلسی همراه با دولت نیاز داریم

حمید آیتی: مجلس آینده باید همراه با دولت باشد تا بتوانیم شرایط پسا برجام خوبی را داشته باشیم.

وی گفت: مجلس قبلی که مخالف دولت بود باعث شد که روحانی عبارات کاسبان تحریم و دلالان تحریم را مطرح کند.

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف عنوان کرد: دولت یازدهم نشان داده که دولتی است که حقوق مردم را کاملاً رعایت می‌کند.

عبادی: به دولت نمره قبولی نمی‌دهم

حجت‌الاسلام عبادی کاندیدای جبهه اصولگرایی دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف نیز در پاسخ به این سؤال گفت: متأسفانه آقای آیتی حقوق‌دان هستند اما قانون جلسه را رعایت نکردند و بجای ارائه برنامه به سخنان بنده نقد کردند.

وی عنوان کرد: ایشان بجای پاسخ به سؤال فقط به فکر هماهنگی مجلس و دولت است.

عبادی بیان کرد: بروید مثل مجلس ششم با دولت هماهنگ شوید ببینم چه خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه مجلس مجلس خدمت است و نمی‌تواند در خدمت دولت باشد، گفت: به دولت نمره قبولی نمی‌دهم.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه به کشور آسیب میزند، گفت: ارز و دلار مملکت باید برای مردم خارج شود اما در خارج هزینه می‌شود و یا کالاهایی وارد می‌کنیم که در داخل خود کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مرزهای ما تقویت شوند، گفت: معضل قاچاق کالا در کشور زیاد صورت می‌گیرد که باید مدیریت شود.

وی با اشاره به وجود برخی زد و بندها در گمرکات گفت: این زد و بندها موجب می‌شود که تولید داخلی ضربه بخورد.

*سؤال دوم: عملکرد سیاست خارجی در انتقال پیام انقلاب چگونه بوده است؟

عبادی: روحیه استکبارستیزی و شجاعت لازم در وزارت خارجه وجود ندارد

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در پاسخ به این سؤال گفت: نکات مثبتی دارد اما جاهایی که باید محکم عمل کند محکم عمل‌نکرده است.

وی با بیان اینکه در برخی از مواقع باید از زبان انقلابی خود استفاده کنیم، عنوان کرد: روحیه استکبارستیزی و شجاعت لازم در وزارت خارجه وجود ندارد.

عبادی عنوان کرد: در حادثه منا مباحث آقای ظریف نقد بر این عملکرد است.

وی با بیان اینکه اگر رهبری وارد در این قضیه ورود نمی‌کردند حتی جنازه‌ها را هم تحویل کشور نمی‌دادند، عنوان کرد: موضع قاطع رهبری باعث پیروزی ما شد درحالی‌که می‌توانست از زبان رئیس‌جمهور زده شود ولی گفته نشد.

عبادی طرح این سؤال که آیا باسیاست لبخند با آمریکا می‌توان جنایت های آن‌ها را نادیده گرفت، عنوان کرد: نباید در حق مسلم خود با آمریکا رودربایستی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ به دنبال آتش کشیدن ایران بودند، گفت: بایستی با دنیا در ارتباط باشیم اما نباید عزت ما زیر سؤال برود.

آیتی: باید ببینیم مذاکره در لسان بین‌الملل به چه معنا است

حمید آیتی کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سؤال گفت: رویکرد دولت این است که ببینیم مذاکره در لسان حقوق بین‌الملل به چه معنا است که باید چیزی بدهیم و چیزی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه رهبری در سخنان خود گفتند من دیپلمات نیستم بلکه انقلابیم، ادامه داد: رهبری بارها از درایت ظریف و تیم هسته‌ای حمایت جدی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی اتخاذ سیاست های نظام بر عهده رهبری است، تصریح کرد: قطعاً بدانید آنچه در خصوص عربستان رخ داد با مشورت مقام معظم رهبری بوده است.

*سؤال سوم: موضع‌گیری صریح شما در خصوص سران فتنه چیست؟

آیتی: مواضع علی مطهری را تائید می‌کنم

حمید آیتی در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: یک موضوع ویژه‌ای است و نمی‌توان به فرد خاصی ایراد کرد.

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با تاکید بر اینکه در این زمینه باید بر اساس قانون اساسی عمل کنیم، ادامه داد: مواضع علی مطهری را در رابطه با این بحث منطقی می‌دانم و تأیید می‌کنم.

عبادی: جریان فتنه حساب شده بود

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه جریان فتنه حساب شده بود، عنوان کرد: مراجعه کنید به مصاحبه سفیر آمریکا در لبنان، وی قبل از آن حوادث گفت که نیاز به مذاکره با ایران نیست. ایران به‌زودی تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از سران فتنه حمایت کرد، ادامه داد: رهبری فرمودند بیایید و حداقل شعارهای ضد انقلاب کف میدان را تکذیب کنید، اما نکردند.

وی خطاب به آیتی گفت: شما از سخنان علی مطهری دفاع کردید چرا نمی‌گویید که به سخنان مقام معظم رهبری گوش می‌کنیم؟

*سؤال چهارم: بدترین عملکرد در کدام مجلس بوده است؟

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مجلس ششم را بدترین مجلس دانست و افزود: در این دوره می‌خواستند ارزش های انقلاب را نابود کنند.

عبادی با بیان اینکه در این دوره در مقابل نظام ایستادگی شد و تحصن کردند، عنوان کرد: به‌جای حل مشکلات و مدیریت وزارت علوم که بیکاری امروز فارغ‌التحصیلان به آن دوران بر می‌گردد نام جام زهر به رهبری دادند.

کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف عنوان کرد: این نماینده قابل‌تعریف نیست که برای آن هورا بکشیم.

وی با بیان اینکه در دوره مجلس ششم در جریان حمله آمریکا به افغانستان و عراق چنان مرعوب دشمن شده بودند، گفت: این‌قدر خودکم‌بینی وجود داشت که گفتند در مقابل غرب تسلیم شویم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به مجلسی داریم که عزت ایران را حفظ کند، گفت: مجلس باید به فکر احیای انقلاب باشد.

وی با اذعان به اینکه مجلس ششم نیاز به نمره دادن ندارد، گفت: در مجلس ششم سیاست زدگی و حمایت از جریان‌هایی که با اصل نظام مخالف بودند دنبال شد.

حمید آیتی بدترین عملکرد را مربوط به مجلس نهم دانست و افزود: مخالفت مجلس نهم با برجام و رشوه تعدادی از نمایندگان از دست رحیمی از دلایل برای این گفته‌ام است.

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...