نسخه چاپی

عضو كمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

حضور آمریكاییها در منطقه بحران آفرین است / ظریف باید در رابطه بامذاكرات اخیر خود با آمریكاییها پاسخگو باشد

عکس خبري -حضور آمريکاييها در منطقه بحران آفرين است / ظريف بايد در رابطه بامذاکرات اخير خود با آمريکاييها پاسخگو باشد

مقام معظم رهبری مذاكره با آمریكا را تنها در مسائل هسته¬ای جایز دانسته بودند ، بنابراین هیچ گونه مذاكره ای در هیچ موضوع دیگری قابل پذیرش نیست.

به گزارش نما؛ وحید احمدی عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه بامذاکرات اخیر وزیر خارجه کشور با مقامات آمریکایی در رابطه بامسائل منطقه اظهار داشت: مطابق آنچه که در قانون اساسی آمده، سیاستهای کلان خارجی باید به تائید مقام معظم رهبری برسد، مقام معظم رهبری نیز به جهت تمام اختیارات قانونی و بنا بر تجربیاتی که در طول این سالها دارند مضاف بر آنکه نگاه ایشان به موضوعات و مسائل بسیار عمیق و ژرف است،آمریکا را قابل اعتماد نمی دانند.
وی افزود : ایشان آمریکای بعد از برجام را همان آمریکا گذشته عنوان کرده اند و اذعان داشته اند که هیچ اتفاق جدیدی در خصوص نوع نگرش و روابط نیفتاده است.
احمدی با اشاره به اینکه مذاکرات فی مابین ایران و آمریکا فقط در مسائل هسته ای جایز بود، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را تنها در مسائل هسته ای جایز دانسته بودند ، بنابراین هیچ گونه مذاکره ای در هیچ موضوع دیگری قابل پذیرش نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با اشاره به مذاکره اخیر ظریف با مقامات آمریکایی در رابطه با مسائل اذعان داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی بعد اتمام تعطیلات این موضوع را مطرح و رصد و بررسی خواهد کرد؛ ماحتما از وزیر خارجه گزارش خواهیم گرفت که مذاکرات وی با آمریکایی ها در خصوص چه مسائلی بود و اگر خارج از این محدوده بوده است باید پاسخگو باشند؛ از طرفی باید بررسی شود که حقیقت ماجرا چه بوده، زیرا ممکن است تنها خبرسازی رسانه ها باشد.
وی یادآور شد: اما آنچه مسلم است ما در کمیسیون امنیت از وزیر خارجه گزارش خواهيم گرفت که آیا مسائل خاص دیگری مطرح شده است يا نه؟!
به نظر می رسد بهترین روش برای بررسی این موضوع فرد خود آقای ظریف است که باید در کمسیون امنیت حاضر شوند و نظر خود را به طور شفاف اعلام کند .
احمدی در پاسخ به اینکه آیا این مذاکرات به معنای ورود آمریکایی ها برای حل بحران منطقه است گفت: ما خود، آمریکا را به عنوان یکی از عواقب بحران در منطقه می بینیم، بنابراین اینکه عده ای احساس کنند، آمریکا می تواند بخش راه حل منطقه باشد، اصلا این نگاه از بنیان غلط است؛ آمریکا خود بخشی از معضل و مشکل در منطقه است؛ اگر بخواهیم مشکلات منطقه حل بشود، بایستی به دور از این نگاه، به تمام کشورهای منطقه هشدار دهيم که آمریکاییها نباید درمنطقه حضور داشته باشند .

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...