نسخه چاپی

ساعاتی پس از اعلام توافق آمریكا و روسیه؛

فرمان بشار اسد برای برگزاری انتخابات پارلمانی

بشار اسد فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه در ماه آوریل را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، ساعاتی پس از اعلام توافق آمریکا و روسیه بر سر برقراری آتش بس در سوریه، بشار اسد روز دوشنبه سوم اسفند از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) خبر داده است.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، شامگاه دوشنبه گزارش داد که بشار اسد فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه را صادر کرده است.

به گزارش بی بی سی، آخرین انتخابات پارلمانی سوریه در ماه مه سال ۲۰۱۲ برگزار شد و در این انتخابات برای نخستین بار علاوه بر حزب حاکم بعث سوریه، دیگر احزاب نیز اجازه یافتند در این انتخابات شرکت کنند.

طبق این گزارش به رغم حضور احزاب مختلف در انتخابات پارلمانی سوریه در سال ۲۰۱۲ تقریبا اکثر ۲۵۰ نماینده انتخابات شده پارلمان از اعضای حزب بعث هستند.

به گزارش دویچه وله، آتش‌بس قرار است از نیمه‌شب ۲۷ فوریه (۸ اسفند) به وقت دمشق اجرایی شود و از آنجایی که نتیجه توافق میان دولت و اپوزیسیون سوریه است، شامل دو گروه داعش و جبهه النصره در سوریه نمی‌شود و حملات علیه مواضع این دو گروه ادامه خواهد یافت.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او، در ساعات پایانی روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی توافق بر سر آتش‌بس در سوریه را نهایی و تاکید کردند که اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند "تغییراتی اساسی در وضعیت بحرانی سوریه پدید آورد."

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...