نسخه چاپی

چین از توقف درگیری‌ها در سوریه استقبال كرد

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، می‌گوید پكن از توافق بین روسیه و آمریكا برای توقف خصومت‌ها بین دولت سوریه و مخالفین استقبال می‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه توافق درباره توقف خصومت‌ها بین دولت بشار اسد و نیز مخالفین مسلح را اعلام کردند.

این توافق از 27 فوریه (شنبه) اجرایی خواهد شد.

هوا در کنفرانسی خبری گفت: «آمریکا و ورسیه به توافق درباره این موضوع رسیدند. این امر نشان می‌دهد که تمام طرف‌ها در تلاش برای دستیابی به اجماع هستند. ما از این [توافق] استقبال می‌کنیم ... این امر به تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و پیشرفت فرآیند مذاکرات کمک خواهد کرد.»

ساعاتی پیش یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ظهر امروز سه‌شنبه اعلام کرد: «سوریه پذیرش توقف اقدامات جنگی را براساس تداوم تلاشهای نظامی برای مبارزه با تروریسم داعش و جبهه النصره و سایر گروههای مرتبط با آن و با القاعده براساس بیانیه روسیه و آمریکا اعلام می‌کند.»

این منبع افزود: «به‌منظور موفقیت اجرای توقف اقدامات جنگی در موعد تعیین شده در روز شنبه 27 فوریه سال 2016 میلادی، دولت سوریه بر آمادگی خود برای تداوم هماهنگی با طرف روس به‌منظور تعیین مناطق و گروههای مسلحی که این توقف (اقدامات نظامی) ــ در دوره اجرا ــ شامل حال آنها خواهد شد، تأکید می‌کند.»

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...