نسخه چاپی

در جلسه امروز شورای شهر مصوب شد

تعیین تكلیف پیاده‌راه ۱۷ شهریور تا پایان فروردین

وضعیت پیاده راه ۱۷ شهریور بعد از ارائه طرح از سوی شهرداری تا پایان فروردین سال ۹۵ تعیین تكلیف خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران دو فوریت ساماندهی پیاده راه 17 شهریور به پیشنهاد ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قناعتی در جریان بررسی این طرح،‌ اظهار داشت: پروژه 17 شهریور که فاقد مصوبه شورای شهر دوره سوم بود مشکلات زیادی برای 400 کسبه ایجاد کرده و 2 هزار نفر بیکار شده‌اند. علاوه بر این اهالی محل دسترسی مناسب به پارکینگ محل خود را هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کمیته‌ای در شورای شهر تشکیل شد اما متأسفانه به‌دلیل طولانی شدن بررسی‌ها نتیجه‌ای حاصل شود، افزود: عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز اعلام کرد نهایتا 80 نفر در پی اجرای این پروژه متضرر شده‌اند اما اهالی محل از این اظهارات گلایه داشتند و گفتند هزار نفر مخالف ایجاد این پیاده‌راه هستند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اهالی معترض جمع‌آوری امضاء و درج شماره تلفن هویت خود را مشخص کردند، گفت: خودروها می‌توانند بر روی سنگ فرش‌ها حرکت کنند، چرا باید یک خیابان اصلی پیاده‌راه شود و ترافیک زیادی در کوچه‌های فرعی ایجاد کند؟

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: 10 نفر از اعضای شورای شهر با دو فوریت این موافقت کردند و امیدواریم بتوانیم تا شب عید مشکل مردم این خیابان را مرتفع کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهارات قناعتی گفت: می‌توان تردد سواره‌رو را در پیاده راه ایجاد کرد اما باید بر اساس یک طرح فکر شده به حل این مسئله بپردازیم.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز به عنوان مخالف دو فوریت گفت: چندین بار به همراه اعضای شورای شهر به این پیاده راه سرکشی کرده و در جریان شکایت اهالی قرار گرفتم اما پیشنهاد می‌شود برای پیدا کردن یک راه حل و پرهیز از دوباره کاری یک کمیته برای بررسی پیشنهادات ایجاد شود.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز به عنوان موافق این دو فوریت گفت:‌ کاری که بدون مطالعه و پیوست اجرا شود، همین می‌شود! این پیاده‌راه به یک معضل تبدیل شده و باید برای این طرح ناقص فکری شود.

به گزارش تسنیم، بعد از اظهار نظر اعضای شورا، بر اساس پیشنهاد مهدی چمران مقرر شد شهرداری تا پایان فروردین طرح ساماندهی دسترسی ساکنان به پارکینگ‌ها، ساماندهی مراکز تجاری و ترافیک این پیاده راه را به شورای شهر ارائه کند تا شورای شهر به تصمیم گیری نهایی درباره این پیاده راه بپردازد.

۱۳۹۴/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...