نسخه چاپی

تروریست خطرناك در چنگ ارتش لبنان؛

"احمد امون" خطرناك را بیشتر بشناسید؟

ارتش لبنان توانست احمد امون مقلب به "بریص" از سركردگان گروه تروریستی داعش را دستگیر كند.

به گزارش نما برنا، احمد محمد امون ملقب به "بریص" در سال 1989 میلادی در شهر عرسال بدنیا آمد که یکی از خطرناکترین عناصر تحت پیگرد ارتش های لبنان و سوریه به شمار می رود.

سایت المنار لبنان درباره سوابق این تروریست خطرناک نوشت:

- بریص در آغاز بحران در سوریه به گروههای مسلح پیوست و کار نقل و انتقال سلاح و مهمات و سپس منتقل کردن جنگجویان به منطقه القصیر و پس از آن حمله به مواضع ارتش سوریه را برعهده گرفت.

- بریص درصفوف گروهک موسوم به "یگان الفاروق" در گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه در منطقه القصیر فعالیت کرد و مسؤول نظامی منطقه جوسیه شد و به مراکز ایست و بازرسی و پاسگاههای ارتش سوریه از سمت خاک لبنان حمله کرد.

- احمد محمد امون دو راهب را در دیر مار الیاس در منطقه جوسی به قتل رساند و کنسیه و دیر باستانی مار الیاس در این منطقه را ویران کرد.

- این سرکرده، 200 غیرنظامی را از شهرک ربله ربود و تعدادی از آنها را کشت و تنها بعد از متوقف کردن حمله به مواضع عنصر مسلح در آن زمان در منطقه جوسیه، آنها را آزاد کرد.

- بعد از سقوط منطقه جوسیه توسط ارتش سوریه به فعالیت در داخل خاک لبنان پرداخت و به مراکز ارتش سوریه حمله کرد.

- بعد از سقوط منطقه القصیر، به زادگاهش عرسال رفت و کار جذب جوانان آواره سوری و آموزش و اعزام آنها در قالب چند گروه برای نبرد در منطقه القلمون را آغاز کرد.

- در زمان حضورش در عرسال، مشغول جذب شمار زیادی از عناصر انتحاری شد و به حملاتی در داخل خاک سوریه دست زد، وی همچنین با تجهیز خودروهای بمبگذاری شده بر انتقال این خودروها از منطقه القلمون به داخل خاک لبنان نظارت کرد زیرا از این منطقه شناخت کافی داشت.

- بعد از ظهور داعش، بریص با این گروه بیعت کرد و به جذب نیرو برای داعش و تشکیل گروهی 20 نفر در عرسال ادامه داد.

- بریص سپس تحرکات ارتش لبنان در عرسال را زیر نظر گرفته و اطلاعات زیادی جمع آوری کرد و در اجرای کمین بر سر راه ارتش لبنان در حومه شهر عرسال شرکت کرد. او از مهمترین عناصری بود که به همراه گروهش به ارتش لبنان حمله و چند تن از نظامیان لبنانی را ربود.

- وی مسؤول امنیتی گروه داعش در عرسال شد، و شماری از غیرنظامیان و عناصر جبهه النصره را کشت.

- بریص توانست مدتی پیش از دست ارتش لبنان که به دشت الارانب یورش برده بود، فرار کند.

این فرد شکاری با ارزش است که با تلاش گسترده و پیگرد بیش از دوساله سازمان اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شد.

۱۳۹۴/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...