نسخه چاپی

صادرات غیرنفتی به ۱۲میلیارد رسید

رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی گفت: حجم تجارت ایران در چهار ماهه ابتدای سال جاری به ۲۹،۲ میلیارد دلار رسید كه سهم صادرات غیرنفتی ۱۲ میلیارد دلار بوده است.

عباس معمار‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد آمار واردات و صادرات در چهار ماه سال جاری گفت: در چهار ماه اول سال جاری 12 میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 17 میلیارد و 273 میلیون دلار وارد کشور شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.5درصد افزایش و از نظر ارزش 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی افزود: صادرات کشور در چهار ماه نخست سال جاری به مرز 24 میلیون و 200 هزار تن رسید که از نظر ارزش حدود 12 میلیارد دلار بوده است. این رقم نسبت به مشابه سال قبل از نظر وزنی 7.5 درصد کاهش و از نظر ارزشی 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در مورد ترکیب واردات گفت: مانند روال قبل 71 درصد از کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه و واسطه‌ای تولید 17 درصد کالای سرمایه‌ای و 12 درصد کالای مصرفی بوده است.

معمار‌نژاد در مورد کاهش زمان ثبت سفارش واردات کالا از 6 ماه به سه ماه گفت: این مسئله در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار دارد و ربطی به گمرک ندارد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی تأکید کرد: وقتی یک وارد‌کننده برگه ثبت سفارش را به گمرک ارائه می‌کند، هر تاریخی که سازمان توسعه تجارت درج کرده باشد، تا زمان اعتبار داشتن آن تاریخ نسبت به ترخیص کالای وارداتی اقدام می‌شود، بنابراین زمان ثبت سفارش بستگی به تصمیم سازمان توسعه تجارت دارد.

وی در مورد شرایط واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه تولید گفت: در بسته سیاستی و حمایتی گمرک امکانات بسیار قابل توجهی برای آسانی واردات کالاهای واسطه و مواد اولیه تولید در نظر گرفته شده است.

۱۳۹۱/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...