نسخه چاپی

شرایط در یمن به فاجعه بشری نزدیك می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت كه بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، شرایط در یمن بحرانی بوده و به فاجعه بشری بسیار نزدیك است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،"مارایا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه قصد دارد تا روز ۲۹ فوریه سال ۲۰۱۶ به الجزایر سفر کند.
وی افزود که الجزایر یکی از شرکای اقتصادی و تجاری پیشروی روسیه در آفریقا و جهان عرب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: ما از تفسیری که برخی از مقامات آمریکایی درباره توافق آتش‌بس در سوریه ارائه داده‌اند کاملا متحیر شده‌ایم.

وی گفت: به نظر می‌رسد که برخی از مقامات آمریکایی آشکارا در حال تخریب بیانیه مشترک روسیه و آمریکا درباره توقف درگیری‌ها در سوریه هستند.

زاخاروا اضافه کرد: ترکیه هیچ حقی در انکار حق روسیه در انجام پروازهای شناسایی در سرزمین‌های خود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: با انکار کردن حق پروازهای شناسایی، ترکیه تلاش دارد تا فعالیت‌های پروازی خود در آن سوی مرزها ار پنهان کند.

وی تاکید کرد که اقدامات ترکیه باید نگرانی‌ها درباره پایدار ماندن توافق آسمان‌های باز را نقض کند.

زاخاروا اضافه کرد: همبستگی ناتو گاهی اوقات نوعی تمسخر به شمار می‌آید به خصوص زمانی که قربانیان به عنوان جنایتکار معرفی می‌شوند.اگر روسیه حق انجام پروازهای شناسایی در جریان درگیری‌های ناتو را انکار می‌کرد، اعضای ناتو چه کاری انجام می‌دادند؟

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به ابتکار روسیه در نیویورک نشستی را برای بررسی اوضاع انسانی در یمن برگزار کرد. بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، شرایط در یمن بحرانی بوده و به فاجعه بشری بسیار نزدیک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: خصومت‌ها که شامل حملات هوایی می‌شود در حال نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی، ساختمان‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها است.

زاخاروا گفت: از مارس ۲۰۱۵، بیش از ۶ هزار نفر در یمن کشته و ۲۹ هزار نفر نیز مجرو شده و ۲۵۰ هزار نفر نیز از خانه‌های خود گریخته و ۲.۵ میلیون نفر نیز بی خانمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: گروه‌های تروریستی در حال استفاده از درگیری‌های مسلحانه در یمن برای توسعه نفوذ و کنترل مناطق بیشتر هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: رشد فاجعه بشری در یمن تنها از طریق راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران به پایان خواهد رسید.

وی از تمامی طرف‌های درگیری در یمن خواست تا خصومت‌های خود را که تنها به ضرر غیرنظامیان است متوقف کنند.

زاخاروا اضافه کرد: ائتلاف ضد تروریستی در سوریه باید شامل ارتش سوریه، نیروهای میهن پرست مخالف و نیروهای کرد باشد.

۱۳۹۴/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...