نسخه چاپی

سلاح عجیب آمریكا علیه با روسیه و چین

رابرت وورك، معاون اول وزیر دفاع آمریكا، و ژنرال پل سلووی، معاون ستاد مشترك ارتش آمریكا، در مصاحبه با روزنامه "واشینگتن پست" از طراحی "سلاح عجیب" جدید ناتو برای بازداشتن روسیه و چین خبر دادند.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نوشت: مقامات نظامی آمریکا از طراحی سلاحی عجیب برای مقابله با رقبای روس و چینی خود خبر دادند.

رابرت وورک، معاون اول وزیر دفاع آمریکا، و ژنرال پل سلووی، معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا، در مصاحبه با روزنامه "واشینگتن پست" از طراحی "سلاح عجیب" جدید ناتو برای بازداشتن روسیه و چین خبر دادند.

این نظامیان آمریکایی درباره پژوهش هایی سخن گفتند که تا چند ماه قبل جزو بزرگترین اسرار نظامی بودند. روبرت وورک گفت:" ما سامانه های نظامی نیرومندتری را می سازیم و اگر زمانی روس ها و چینی ها جرات رویارویی با ما را پیدا کنند، احساس نبود اطمینان را در آنها به وجود خواهیم آورد."

به گفته وی، فقط به این شکل می توان بدون استفاده از سلاح هسته ای به پیروزی رسید.

خبرگزاری "تاس" گزارش داد: سخنگویان پنتاگون بطور آشکار از قصد خود برای استفاده از جدیدترین وسایل دارای هوش مصنوعی و آموزش اتوماتیک به منظور ساخت سلاح رباتی سخن می گویند. از جمله ایجاد "گروه ربات های انسان گونه" و "سربازان بسیار قوی" در دستور کار آمریکایی ها قرار دارد.

روزنامه "واشینگتن پست" می نویسد: " هر چند ممکن است تخیل علمی به نظر برسد، پنتاگون به این نتیجه رسیده که چنین سیستم های پیشرفته ای بهترین روش مبارزه با پیشرفت های سریع فعلی در نیرویهای مسلح روسیه و چین است". این روزنامه خاطرنشان می سازد این شبیه برنامه "جنگ های ستاره‌گان" ریگان است که 30 سال پس از ارائه آن مطرح می شود.

۱۳۹۴/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...