نسخه چاپی

پاكستان تحریم بانكهای ایرانی را لغو كرد

یك مقام ارشد بانكی پاكستان اعلام كرد: بانك مركزی پاكستان بعد از گذشت ۴ سال، تحریم بانكهای ایرانی را لغو كرد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه «پاکستان»، یکی از مقامات ارشد بانکی پاکستان گفت: بانک پاکستان بعد از گذشت ۴ سال تحریم علیه بانکهای ایرانی را لغو کرد. با لغو شدن این تحریم «ال سی» (اعتبار نامه بانکی) برای تجارت با ایران به راحتی باز می شود.

وی در ادامه افزود: بعد از اعمال تحریم بانکی علیه ایران و فشار قدرتهای جهانی، حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا میزان زیادی کاهش یافته بود و تمام مبادلات تجاری دو کشور از طریق دبی انجام می شد.

«سراج الدین قاسم تیلی» رئیس سابق یکی از اتاق های بازرگانی در کراچی گفت: بعد از لغو شدن این تحریم توسط بانک مرکزی پاکستان هیچگونه مانعی در راه روابط تجاری ایران و پاکستان وجود نخواهد داشت. روابط تجاری دو کشور بیش از پیش رونق می یابد و حجم مبادلات تجاری نیز به میلیاردها دلار خواهد رسید.

لازم به ذکر است دو روز پیش سخنگوی بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: با توجه به اینکه دولت اسلام آباد تحریمهای اتخاذ شده علیه ایران را لغو کرده است، شرکتها و سازمانهای ایران و پاکستان می توانند به راحتی با هم مبادلات تجاری داشته باشند و به بانکهای پاکستانی اجازه داده می شود با بانکهای ایرانی مبادلات پولی را به آسانی انجام دهند.

وی در ادامه افزوده است: بعد از صدور احکام مربوطه، بانکهای پاکستانی اجازه خواهند یافت در نقل و انتقال پول با بانکهای ایرانی همکاری داشته باشند و تجار دو کشور به آسانی بتوانند مبادلات پولی و ارزی خود را از طریق بانکهای دو کشور به آسانی انجام دهند.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...