نسخه چاپی

سركرده بارز داعش در كركوك بازداشت شد

رییس پلیس استان‌های عراق اظهار داشت: نیروی امنیتی مشترك، متهم پروند بمب‌گذاری در مركز كركوك را بازداشت كردند.

به گزارش نما به نقل از ابنا، رییس پلیس استان‌های عراق اعلام کرد: نیروی امنیتی مشترک، سرکرده برجسته گروه تروریستی داعش و متهم پروند بمب‌گذاری در مرکز کرکوک را بازداشت کردند.

سرتیپ "سرحد قادر" گفت: نیروی پلیس استان ها با همکاری دستگاه اطلاعات عراق، در عملیاتی کارآمد در مرکز کرکوک توانست سرکرده گروه تروریستی داعش موسوم به ابوعبیده را دستگیر کند.

وی توضیح داد: ابوعبیده عامل بمب گذاری خودروهای هامر و بلدوزرهای بزرگ و منفجر کردن آنها در میان نیروهای پیشمرگه در استان کرکوک و همچنین نبردهای شکل گرفته در بخش بیجی در شمال تکریت بوده است.

قادر افزود: عملیات بازداشت بر اساس اطلاعات محرمانه دقیق شکل گرفت که بر اساس آن مشخص شد که وی از بخش حویجه به منظور فعال کردن هسته های مخفی استان و حملات جدید وارد مرکز کرکوک شده است.

وی ادامه داد: فرد بازداشت شده در بازجویی های اولیه به حملاتی با خودروهای بمب گذاری شده علیه نیروهای امنیتی و پیشمرگ اعتراف کرده است.

جستجو برای بازداشت دو معاون سرکرده داعش

رییس پلیس استان های عراق خاطرنشان کرد: جستجو برای یافتن دو تن دیگر از عناصر گروه تروریستی داعش یعنی دو معاون ابوعبیده جریان دارد.

این در حالی است که بخش الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک دیروز پنجشنبه شاهد انفجار 35 منزل خانواده هایی بود که از دست داعش از این بخش گریخته اند.

گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و صهیونیسم؛ و دارای اندیشه وهابی تکفیری افراطی است که توسط برخی از کشورهای منطقه رواج داده می شود. این گروه بر اساس دستورکار منطقه ای و بین المللی در صدد از بین بردن زیرساخت ها و سپس تجزیه کشورهای منطقه است.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...