نسخه چاپی

پرتاب یك موشك بالستیك قاره پیما از سوی آمریكا

روبرت ورك معاون وزیر دفاع آمریكا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشكی كه از ژانویه 2011 تاكنون دستكم 15 بار صورت گرفته ، پیامی برای رقبای راهبردی آمریكا مانند روسیه، چین و كره شمالی است كه واشنگتن از زرادخانه هسته ای موثری برخوردار است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا نوشت، این شلیک آزمایشی پنجشنبه شب همزمان با اوج گیری تنش های راهبردی واشنگتن با کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی صورت گرفت.

به گفته یک خبرنگار رویترز که شاهد این پرتاب آزمایشی بود، این موشک غیرمسلح به نام ماینوتمن 3 اندک زمانی پیش از نیمه شب به وقت محلی از یک سیلو در پایگاه هوایی نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به سوی منطقه هدف نزدیک کواجالین آتول در مجمع الجزایر مارشال در جنوب اقیانوس آرام، شلیک شد.

روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشکی که از ژانویه 2011 تاکنون دستکم 15 بار صورت گرفته ، پیامی برای رقبای راهبردی آمریکا مانند روسیه، چین و کره شمالی است که واشنگتن از زرادخانه هسته ای موثری برخوردار است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین بودجه دفاعی خود در ماه فوریه، خواستار افزایش هزینه های تسلیحات هسته ای به میزان یک میلیارد و 800 میلیون دلار برای ایجاد تغییرات اساسی در بمب افکن ها، موشک ها، زیردریایی ها و دیگر سامانه های قدیمی هسته ای این کشور شده است.

اوباما بودجه دفاعی به مبلغ 19 میلیارد دلاری برای پنتاگون و وزارت انرژی این کشور را برای اجرای تغییرات چند ساله ساختاری در تسلیحات اتمی درخواست کرده است که پیش بینی می شود در یک دهه 320 میلیارد دلار و در 30 سال بالغ بر 1 تریلیون دلار هزینه داشته باشد.

این در حالی است که اوباما در پراگ خواستار رهایی نهایی جهان از تسلیحات هسته ای و به علت موضع خود برای کاهش تسلیحات اتمی، برنده جایزه صلح نوبل شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...