نسخه چاپی

اقدامات جدید برای برخورد با قاچاق میوه

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران گفت: یكی از موضوعات مهم در رابطه با قاچاق میوه، تخلفاتی است كه در اطراف میدان میوه و تره‌بار شاهد هستیم كه در این زمینه طرحی را با پلیس آگاهی تهران آغاز كردیم و شب هنگام سیستم ناوبری اتوبوسی و خودروهایی كه مبادرت به فروش میوه در این مكان ها می‌كنند را رصد می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی اکبر پوراحمدنژاد اظهار کرد: کلیه اقداماتی که در میادین و اطراف آن توسط خودروها و وانت بارها در رابطه با عرضه میوه قاچاق انجام می‌شود را رصد می‌کنیم ولی هنوز اقدام برخوردی در این زمینه آغاز نکرده ایم.

وی افزود: اتفاقاتی که در اطراف میادین توسط برخی بازاریابان میوه رخ می دهد را فیلم‌برداری می‌کنیم و بدون شک در زمان برخورد با توجه به مستنداتی که در مورد این نوع تخلفات تهیه کردیم مرجع قضایی ورود کرده و عملیات برخوردی را آغاز خواهد کرد.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و کمیسیون مبارزه با قاچاق یک ساختار هماهنگ‌کننده است، گفت: حدود 18 دستگاه در این زمینه دخیل هستند و همه آن ها با توجه به این‌که این موضوع دغدغه عالی‌ترین مقام نظام است وارد عمل شده و بر حسب تکلیف، اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در چند روز گذشته نیز گشت‌هایی توسط پلیس، سازمان بازرسی، سازمان حمایت، سازمان صنعت و معدن استان تهران و کمیسیون و ستاد مبارزه با قاچاق اقدامات لازم را انجام دادند.

وی همچنین با بیان اینکه نگاه ما بهره‌برداری خبری یا سیاسی نیست، تصریح کرد: سعی می‌کنیم بعد از جمع‌آوری اسناد و مدارک به گونه‌ای برخورد می‌کنیم که هیچ راه مفری برای متخلفان وجود نداشته باشد و در هفته‌آینده نتایج اقدامات ما کاملا آشکار خواهد شد.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مبادی ورودی میادین تهران توسط تیم مستقر در تهران و مدیریت میادین کنترل می‌شود، گفت: در اصلی میدان محل ورود کامیون‌های سنگین است که در آن جا اطلاعات کامیون ها ثبت می‌شود و درهای فرعی که جهت ورود عموم مردم، خودروی سواری و وانت است نیز مطابق جلسه‌ای که ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاران داشت قرار بر این شدکه مراقبت‌ها تشدید شود و کلیه‌ ورودی‌ها و خروجی میدان توسط مدیریت میادین و تیم بازرسی اصناف چک شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما به دنبال رهگیری مبدأهای تغذیه‌ای قاچاق میوه هستیم و یکسری اطلاعات را به دست آورده و مبادی را شناسایی کردیم، تاکید کرد: دوست نداریم فرد یا افرادی از این نظام دچار چالش شوند و همه این صحبت‌ها نهیبی برای اصلاح روش است و از همه صنوف درخواست می شود در این زمینه مراقبت و سختگیری‌های لازم را داشته باشند.

پوراحمدنژاد در عین حال بیان کرد: جلسه ای با شهرداری که متولی میدان بزرگ تهران است گذاشته و روندی را با این دوستان تعریف کردیم که بر اساس آن کلیت ورودی‌ها و خروجی‌های میدان مرکزی تهران توسط همین دوستان و بازرسی اصناف که در محل میدان حاضر هستند رصد می‌شود و مراقبت مضاعف در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا افزود: شهرداری تمام ورودی‌های میادین میوه را توسط سامانه‌ای ثبت می‌کند و همین اطلاعات را در اختیار تیم اصناف قرار می‌ دهد و تیم اصناف نیز این اطلاعات را با محموله‌ای که در حال تخلیه در میادین است مطابقت می‌دهد و اگر مغایرتی در این زمینه وجود داشته باشد اعمال قانون کرده و بلافاصله ورود می‌کند. درعین حال تعزیرات هم برای اعمال قانون در میدان میوه وتره‌بار مستقر شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...