نسخه چاپی

اوباما با فرماندار زن آریزونا درگیر شد +عكس

باراك اوباما به محض ورود به این ایالت با خانم فرماندار بر روی باند فرودگاه درگیر شد.

به نقل از خبرآنلاین، 25 ژانویه 2012 برای عکاسان آمریکایی که رئیس جمهور خود را از این ایالت به آن ایالت همراهی می کنند روز تاریخی شد. آقای پرزیدنت به محض فرود هواپیمایش در فرودگاه آریزونا مورد استقبال خانم فرماندار قرار گرفت و البته سوژه عکاسان شد. اوباما تلاش می کرد با توجه به نزدیکی عکاسان لبخند بزند اما انگشت های خانم فرماندار که به سمت آقای اوباما خط و نشان می کشید توجه همگان را جلب کرد.

129302_101.jpg

دقایقی بعد خبرنگاران از خانم جین برور در خصوص این مناقشه لفظی سوال کردند و او گفت آقای اوباما در مورد حمایت من از قانون ضدمهاجرین در کتاب م جدیدم انتقاداتی را بر من وارد دانستند که از خود دفاع کردم.

بر اساس این قانون، پلیس های ایالتی و محلی می توانند افراد را به ظن مهاجرت غیرقانونی متوقف و از آن ها بازجویی کند.منتقدان می گویند که قانون جدید ایالت آریزونا، لاتین تبارها به ویژه افراد اهل مکزیک را هدف قرار می دهد.بر اساس آن، افرادی که نتوانند قانونی بودن حضور خود را در آمریکا اثبات کنند شش ماه زندان و 2500 دلار جریمه می شوند.حامیان این قانون می گویند این اقدام مهاجرت های غیرقانونی به آریزونا را کنترل خواهد کرد.آریزونا مانند کالیفرنیا یکی از ایالت های هم مرز مکزیک است.لاتین تبارها و مهاجران به خصوص از مکزیک بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت هر دو ایالت را تشکیل می دهند.معترضین می گویند این قانون موجب افزایش فشار بر لاتین تبارها و تشدید اختلافات نژادی می شود.این قانون اوایل ماه جاری توسط جین برور، فرماندار جمهوریخواه آریزونا امضا شد.خانم برور این اقدام را محافظ "همه شهروندان آمریکا" دانسته است.

۱۳۹۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...