نسخه چاپی

پیش‌بینی بازگشت رونق به بازار مسكن

اگر برجام جاری شود و این تصمیماتی كه گرفته شده اتفاق بیفتد با یكی دو ماه تاخیر ما این پیشرفت را در بخش ساختمان خواهیم دید و این اتفاق در اوایل میانه دوم سال خواهد افتاد.

به گزارش نما به نقل از اقتصادنیوز، بیت‌الله ستاریان عنوان کرد: بدهی بسیار فاحشی از دولت قبل به دولت جدید منتقل شده و دولت به بخش‌های مختلف مثل بانک‌ها و پیمانکارها و از طرفی به مجموعه سازمان‌ها بدهکار شده و می‌توان گفت که این بدهی۱.۵ برابر بودجه سالانه خودش است. اینها باعث شده که ما رکودی سنگین داشته باشیم و تقریباً یک نوع ناامیدی بسیار سنگینی را هم در این دولت به دنبال خودش ایجاد کند.

او در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه برجام اتفاق افتاد، یک روشنی در اقتصاد دیده شد، خب طبیعی است زمانی که این پول‌ها برگردد و از آن طرف قراردادهای تجاری برقرار شود و فعالیت‌هایی مثل خریدهای یوزانس و تجارت بین بخش خصوص و بخش بیرون اتفاق بیفتد، با این حرکت‌ها رونق را در اقتصاد خواهیم دید و از آنجایی که بخش مسکن هم کسری بسیار بالایی را دارد و ما بر اساس مطالعات می‌بینیم که نیاز بسیار انباشته‌ای به عنوان نیاز مطلق در بخش ساختمان و مسکن داریم، حاصل این خواهد شد که از طریقی در مراحل ثانویه در بخش ساختمان خودش را بروز دهد.

ستاریان در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال آینده هم عنوان کرد: اگر برجام جاری شود و این تصمیماتی که گرفته شده اتفاق بیفتد با یکی دو ماه تاخیر ما این پیشرفت را در بخش ساختمان خواهیم دید و این اتفاق در اوایل میانه دوم سال خواهد افتاد، ما این اتفاق‌ها را خواهیم داشت و طبیعی است که افزایش تولید، افزایش معاملات یعنی رونق، افزایش قیمت و افزایش سرمایه را هم در بخش ساختمان همراه خواهیم داشت.

این کارشناس بازار مسکن در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن نیز بیان کرد: کاهش نرخ سود بانکی باعث می‌شود که سرمایه‌ها در بخش ساختمان در گردش بیفتند و بخشی از آن به املاک و ساختمان می‌آید و حرکتی ایجاد می‌کند و از حالت رکودی خارج خواهد کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...