نسخه چاپی

ارائه گزارش خرید و فروش آرا در چند حوزه انتخابیه

سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات از ارائه گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش آرا در برخی از حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری انتخابات و فعالیت هیئت‌های مرکزی، گفت: امروز به لطف خدا انتخابات در حال برگزاری است و تمام مراحل اجرایی و نظارت مشغول به کار هستند و نهادهای نظارتی عوامل خود را چه در شعب و چه صندوق‌ها و هیئت‌های نظارت استانی و بخشی مستقر کرده و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز به طور مستمر با تمام این مراکز ارتباط دارد و گزارش‌های مختلف را دریافت می‌کند و اگر نیازی باشد برای بررسی و حل مشکلات ارشاد و توصیه‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌هایی که از صبح امروز رسیده با وجود آنکه مشکلات محدودی را گزارش کرده‌اند، مسائل خیلی بغرنج و خاصی گزارش نشده که نیاز به تصمیمات خاصی باشد که امیدواریم در ساعات باقی‌مانده نیز با توجه به مشارکت گسترده مردم با آرامش و تومأنینه کار برگزاری انتخابات به اتمام برسد و بعد از آن بلافاصله کار شمارش آرا را شروع و انجام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت حوزه‌های انتخابیه مشخص شود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به این سوال که احتمال تمدید زمان رأی‌گیری تا چه ساعتی وجود دارد؟ گفت: این بستگی دارد به اینکه در پایان ساعت مقرر ببینند وضعیت حوزه‌ها چطور است و اگر نیاز باشد با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان این کار صورت می‌گیرد.

ره‌پیک به برخی مشکلات ایجاد شده در طول برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات مانند کمبود تجهیزات و تعرفه و جابجایی بوده و تخلفاتی مانند خرید و فروش آراء گزارش‌ شده است.

وی اضافه کرد: موارد تخلف را هیئت‌های نظارت استان‌ها گزارش می‌کنند تا در صورت لزوم درباره آنها تصمیم گیری شود. گزارش تخلفات گسترده نبوده به طوری که اگر خیلی گسترده بود می‌باید برای توقف و یا ابطال انتخابات تشکیل جلسه می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه به محض اینکه اخذ رأی به پایان برسد همزمان شمارش آراء آغاز می‌شود، افزود: گزارشی‌هایی از اتمام رأی‌گیری به ما ارائه می‌شود. هر حوزه‌ یا کار شمارش آرا به اتمام برسد شکایات بررسی می‌شود و اگر مشکلی باشد حوزه را تأیید نمی‌کنیم، اما در غیر این صورت طبیعتاً آن حوزه مورد نظر انتخاباتش تأیید می‌شود.

ره‌پیک در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که پرسید آیا کد انتخاباتی در شمارش آرا برای کاندیداها موثر است، گفت: کد انتخاباتی برای شمارش آرا مدنظر قرار نمی‌گیرد و صرفاً نام کاندیداهای مورد نظر اگر خوانا باشد ملاک نظر است.

وی با اشاره به تشابه اسمی آیت‌الله مصباح یزدی با حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در این دوره از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: نامه آقای مصباح یزدی پیرامون تشابه اسمی‌اش با یکی از کاندیداهای دیگر به شورای نگهبان ارسال شده که وی درخواست کرده تا تشابه اسمی حل و فصل شود که مواردی که مربوط به اسم اوست در شمارش آراء به نام آقای مصباح یزدی منظور گردد.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...