نسخه چاپی

۳ دلیل برای عقب انداختن بازنشستگی

برای خیلی از ما، بازنشستگی پیش از موعد یك رویاست؛ چرا كه دوست داریم زودتر از فشارها و دغدغه‌های شغلی فاصله بگیریم و سال‌های باقی‌مانده عمر خود را با آسایش بیشتری بگذرانیم؛ اما سوال اینجاست كه بازنشستگی پیش از موعد تا چه اندازه تصمیمی منطقی است؟

به‌ گزارش نما به نقل از ایسنا، بسیاری از ما رویای بازنشستگی زودتر از موعد در سر می‌پرورانیم؛ دلیل این امر معلوم است: خیلی از ما دوست داریم تا زمانی که آن‌قدر پیر و فرسوده نشده‌ایم، بتوانیم دست‌کم چند صباحی را به دور از هیاهوی شغلی زندگی و از حقوق و مزایای بازنشستگی خود استفاده کنیم.

با این حال، بازنشستگی زودتر از موعد برای بسیاری، گزینه مناسبی نیست که در این گزارش قصد داریم به سه دلیل موجه برای به تعویق انداختن بازنشستگی اشاره کنیم.

هزینه‌های پنهان بازنشستگی زودتر از موعد را در نظر داشته باشید
بدیهی‌ است که اگر زودتر از موعد بازنشسته شوید، پس‌اندازهایتان باید دوام بیشتری داشته باشند و بتوانند سال‌های بیشتری کفاف هزینه‌های شما را بدهند. علاوه بر این، اگر زودتر از رسیدن به سن کامل بازنشستگی، بازنشسته شوید، حقوق و مزایای بازنشستگی و بیمه شما نیز کاهش می‌یابد.

حتی در برخی موارد شاید نتوانید ادعای دریافت مزایای بازنشستگی داشته باشید و ناچار می‌شوید تمام پس‌اندازهای خود را برای امرار معاش خود هزینه کنید؛ بنابراین، تا پیش از آنکه تصمیم خود را برای بازنشستگی زودتر از موعد عملی کنید، این هزینه‌ها را حتما لحاظ کنید.

علاوه بر این‌ها، در صورت بازنشستگی پیش از موعد باید بخشی از حق بیمه خود را بپردازید تا مشمول دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی شوید که این نیز خود یک هزینه سنگین برای شما محسوب خواهد شد.

اگر از نظر کاری و حرفه‌ای شرایط خوبی دارید
یکی از اصلی‌ترین دلایل برای به تاخیر انداختن بازنشستگی این است که از نظر شغلی به ثبات و درآمدزایی خوبی رسیده‌اید. در صورت ادامه فعالیت در شغلتان، نه تنها درآمد بیشتری کسب می‌کنید و کمتر به پس‌انداز خود ناخنک می‌زنید، بلکه باعث می‌شوید مزایای بازنشستگی شما نیز افزایش یابد.

همچنین، هر چه قدر بتوانید تعداد سال‌های سابقه شغلی خود را افزایش دهید، احتمال اینکه حقوق شما طبق افزایش تورم، رشد کند و در نتیجه با حقوق بالاتری بازنشسته شوید، افزایش می‌یابد.

اگر هنوز به ارقام ایده‌آل خود دست نیافته‌اید
شاید برای بازنشستگی به اندازه کافی پول و پس‌انداز داشته باشید تا بتوانید به شیوه دلخواهتان زندگی کنید اما در پاسخ به این سوال مشهور که «برای بازنشستگی چقدر پس‌انداز کافیست؟» جواب‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌های رایج این است که به اندازه‌ای پس‌انداز کنید تا بتوانید از تمامی منابع درآمدی بازنشستگی خود، به میزان ۸۰ درصد از درآمد قبل از بازنشستگی‌تان را کسب کنید؛ بنابراین اگر تا موعد بازنشستگی خود صبر کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بخش بیشتر این درآمد از حقوق و مزایای بازنشستگی تامین می‌شود اما اگر پیش از موعد بازنشسته شوید، بیشتر منبع درآمدی شما به پس‌اندازهایتان محدود خواهد شد.

بنابراین، اگر تا پیش از بازنشستگی مثلا ماهانه دو میلیون تومان حقوق داشته باشید، باید در هنگام بازنشستگی حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های روزمره خود را تامین کنید؛ بنابراین، اگر خیلی زودتر از موعد بازنشسته شوید، این درآمد کاهش می‌یابد؛ پس تنها کاری که باید بگنید این است که چندسال بیشتر بر سر کار خود باقی بمانید. در پایان نباید فراموش کرد که این قوانین برای همه یکسان نیست و شرایط هرکس با دیگری فرق می‌کند. تنها کاری که باید کرد این است که مطمئن شوید تا پیش از اتخاذ یکی از مهمترین تصمیم‌های زندگی خود، تمام جوانب امر را سنجیده‌اید.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...