نسخه چاپی

وزیر انرژی روسیه ماه مارس به ایران می آید

آلكساندر نوواك اعلام كرد برای فراهم آوردن مقدمات همكاری های اقتصادی ایران و روسیه ماه آینده میلادی به تهران سفر می كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی روسیه و ایران برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی در ماه مارس به ایران سفر می کنم.

وی با بیان این که نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه کمی دیرتر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در سفر ماه مارس به تهران در خصوص اجرای طرح های مشترک میان ایران و روسیه مذاکره خواهیم کرد.

وزیر انرژی روسیه به امکان دیدار و گفت وگوی خود با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طیف گسترده ای از موضوعات همکاری میان ایران و روسیه در عرصه هایی همچون انرژی، نفت و گاز و حوزه های اقتصادی دیگر وجود دارد که درباره آنها گفتگو می کنیم.

نوواک در ادامه سخنان خود در مورد تثبیت و عدم افزایش تولید نفت گفت: این موضوع در اواسط ماه مارس آینده در دیدار وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولید کننده نفت خارج از این سازمان بررسی خواهد شد.

وی افزود: در این دیدار ممکن است بیانیه مشترک صادر یا اسناد مشترکی امضا شود. وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: آن عده از کشورهای تولید کننده نفت که تا امروز پیشنهاد برای عدم افزایش تولید نفت را پذیرفته اند تاکید دارند که بدون الزامات حقوقی به این ابتکار پیوسته اند.

وی افزود: در شرایط کنونی رایزنی ها برای این که مشخص شود چه کشورهایی از پیشنهاد برای عدم افزایش تولید نفت حمایت می کنند جریان دارد.

نوواک همچنین گفت که کاهش تولید نفت موثرتر از عدم افزایش تولید آن خواهد بود اما هر کشوری شرایط و وضعیت خاص خود را دارد و کاهش تولید نفت مساله پیچیده ای است.

رسانه های روسی هفته گذشته به نقل ازخبرگزاری روسی «اینترفاکس» خبر دادند که وزیر انرژی روسیه روز 29 ماه فوریه جاری به تهران سفر می کند.

این رسانه روسی به نقل ازمنبع آگاه نوشت: سفر وزیر انرژی روسیه به تهران در چارچوب فعالیت کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی ایران و روسیه انجام می گیرد.

۱۳۹۴/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...