نسخه چاپی

كودكان آمریكایی اجازه حمل سلاح دارند !

لایحه‌ای در ایالات آیووا ارائه شده كه در صورت تصویب در سنا به كودكان اجازه می‌دهد در هر سن و سالی، سلاح حمل كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ لایحه پیش‌نویس لایحه‌ای در ایالات آیووا ارائه شده که در صورت تصویب به کودکان اجازه می‌دهد در هر شرایط سنی سلاح حمل کنند.

بر اساس این گزارش یک نماینده مجلس در رابطه با این لایحه می‌گوید:"ما نیاز به یک گروه شبه‌ نظامی از کودکان مسلح نوپا نداریم".

وی‌ افزود: پیش‌نویس این قانون به کودکان زیر 14 ساله اجازه می‌دهد زیر نظر والدین خود تپانچه، هفت تیر یا مهمات حمل کنند.

این لایحه‌ که روز سه‌شنبه با 36 رای از 62 رای ممکن به تصویب رسید در حال حاضر برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس سنای ایالتی رفته است.

در رابطه با این گزارش یکی از نماینده‌های مخالف با بیان این نکته که این لایحه به کودکان یک ، دو، سه ، و چهار ساله اجازه خواهد داد که دست به اسلحه شوند افزود:"ما نیازی به یک گروه شبه نظامی نوپا نداریم!".

در حال حاضر در آیووا، قانون به کودکان اجازه می‌دهد از تفنگ‌ ساچمه‌ای یا اسلحه‌های لوله‌بلند و نه "سلاح دستی" مانند "کلت کمری" ، تحت نظارت والدین استفاده کنند.

"جیک هایفیل"، نماینده دولت در این رابطه به "واشنگتن پست" گفت که قانون جدید به پدر و مارد قدرت می‌دهد" ، به مردم اجازه می‌دهد در سنین جوانی به قوانین حمل سلاح احترام بگذارند و این یکی از مهمترین کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید.

وی افزود:بر اساس این قانون کودکان هنوز نمی‌توانند خودشان برای خودشان سلاح بخرند.

در عین حال مخالفان این لایحه هنوز متقاعد نشده‌اند به طور مثال خانم "مریم مسچر" نماینده دولت در این باره می‌گوید:"ما قانونی را وضع می‌کنتیم در حالی که خانواده‌های ما هنوز قواعد فرزندپروی درست را به خوی یاد نگرفته‌اند حال تصور کنید این خانواده بخواهد کاربرد سلاح را به فرزند خود بیاموزد".

وی با اشاره به حادثه‌ای که در سال 2014 در ایالت آریزونای آمریکا اتفاق افتاد که در آن یک دختر 9 ساله به طور تصادفی، مربی خودش را با اسلحه "یوزی" مورد هدف قرار داد و کشت گفت: آن دختر درباره این حادثه گفته بود که سلاح برای اون بزرگ بوده و شانه‌هایش را اذیت می‌کرده! و این یعنی اینکه حتی یک مربی سلاح در آموزش دچار اشتباه می‌شود چه برسد به اینکه ما روال آموزش را به خانواده‌هایی بسپاریم که هیچ اطلاع و آموزشی در این رابطه ندارند.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...