نسخه چاپی

محمّدصادق كوشكی در گفتگو با نما :

مردم نشان دادند كه جمهوری اسلامی تنها گزینه مطلوب ممكن است

عکس خبري -مردم نشان دادند که جمهوري اسلامي تنها گزينه مطلوب ممکن است

حضور مردم به این معنا است كه اگر اصلاح یا تغییری را هم در نظام خواستار باشند آن را از طریق ساز و كار انتخابات ممكن می دانند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران پیام حضور باشکوه مردم در انتخابات را حمایت از نظام و اینکه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک راهکار قطعی پذیرفته اند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حضور مردم به این معنا است که اگر اصلاح یا تغییری را هم در نظام خواستار باشند آن را از طریق ساز و کار انتخابات ممکن می دانند.
محمّدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: خوشبختانه پس از 37 از پیروزی انقلاب، انتخابات و مشارکت سیاسی به یکی از مؤلفه های فرهنگ سیاسی جامعه ایرانی تبدیل شده است. یعنی این مهمّ در فرهنگ سیاسی مردم نهادینه شده که باید در انتخابات مشارکت کنند و انتخابات امری است که به زندگی آنها مربوط است و دخالت های دشمنان نمی تواند این جزء مهمّ فرهنگی را از جامعه ایرانی و ذهن انسانی ایرانی پاک کند یا کمرنگ کند. این اتفاق اتفاق مهمّی است که خوشبختانه اکنون شاهد آن هستیم.
وی با بیان اینکه موضوع مشارکت بالای مردم امری است که باید آن را قطعی دانست، اظهار داشت: تنها نکته ای که وجود دارد این است که ما از این به بعد باید به فکر افزایش کیفیت مشارکت باشیم. یعنی تلاش کنیم که مشارکت هرچقدر که امکان دارد آگاهانه و با کیفیت باشد.
کوشکی پیام حضور باشکوه مردم در انتخابات را حمایت از نظام و اینکه نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک راهکار قطعی پذیرفته اند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حضور مردم به این معنا است که اگر اصلاح یا تغییری را هم در نظام خواستار باشند آن را از طریق ساز و کار انتخابات ممکن می دانند. حضور مردم در انتخابات ها کار را به جایی رسانده که دشمنان جدی نظام هم دیگر به دنبال براندازی نیستند، چون می دانند که براندازی شدنی نیست. درواقع یکی از عوامل مهمّی که باعث شده دشمنان از براندازی نظام جمهوری اسلامی ناامید شوند همین مسئله امیدبستن مردم به نظام جمهوری است و اینکه مردم آن را به عنوان تنها گزینه مطلوب پذیرفته اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مهمّ ترین پیام انتخابات برای فعّالین سیاسی این است که یاد بگیرند به نظر مردم احترام بگذارند، بیان کرد: آنها باید یاد بگیرند که از جامعه فاصله نگیرند، چون بعضاً پیش بینی هایی که از سوی برخی از فعالین سیاسی و چهره ها درخصوص نتیجه انتخابات می شود بدون توجه به واقعیت های اجتماعی و صرفاً بر اساس آن چیزی است که در فضای مجازی و اطرافیانشان می گذرد. در واقع پیش بینی برخی از فعّالین سیاسی از انتخابات بیشتر آرزوی آنها یا توهم آنها از واقعیت های اجتماعی است و نشان می دهد که خیلی از این دوستان اصلاً از واقعیت های جامعه خبر ندارند؛ چون با جامعه ارتباط ندارند و از جامعه بریده اند.
وی افزود: امیدواریم نتیجه انتخابات باعث شود که این دسته از مسئولین در نحوه ارتباطشان با مردم مقداری تجدیدنظر کنند و از واقعیت های جامعه دور نمانند.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...