نسخه چاپی

تماس تلفنی روحانی با رییس جمهور آذربایجان

رییس جمهوری در تماس تلفنی رییس جمهوری آذربایجان، با تاكید بر اینكه روابط تهران – باكو گام به گام به سمت روابطی راهبردی به پیش می‌رود، گفت : جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق همكاری در همه حوزه ها با جمهوری آذربایجان استقبال می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر شنبه در این تماس تلفنی که توسط آقای "الهام علی اف" انجام شد، به سفر اخیر وی به تهران اشاره و تاکید کرد: اجرای سریع توافقات دو کشور می تواند سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بیش از پیش عمق و وسعت دهد.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقات میان دو کشور، بستر برای همکاری های مشترک سه جانبه میان ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه نیز بویژه در حوزه های ترانزیت، انرژی و تجارت مهیاتر شود.

روحانی با تشکر از تماس تلفنی آقای علی اف ، برای ملت و دولت جمهوری آذربایجان آرزوی سربلندی کرد.

علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز در ابتدای این تماس تلفنی ، با تشکر از میهمان نوازی دولت و ملت ایران از هیات آذربایجانی در سفر به تهران ، تاکید کرد که با اجرای توافقات نشست تهران ، فصل نوینی در روابط دو کشور گشوده می شود.

وی به موضوع پیوند خطوط راه آهن ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب ایجاد کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: این موضوع را می توان سریعتر نهایی و اجرایی کرد.

رییس جمهور آذربایجان در این گفت وگو اطمینان داد که تمام توافقات و مصوبات نشست روسای جمهوری ایران و آذربایجان در تهران ، سریعا اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

وی همچنین برای ملت و دولت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...