نسخه چاپی

نوروز را با هنرمندان تهرانگردی كنید

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: نخستین برنامه تهرانگردی ویژه نوروز ۹۵ همزمان با افتتاح نمایشگاه " تهران ، كهن شهر من " در روز ۲۴ اسفندماه برای هنرمندان پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رجبعلی خسروآبادی با بیان اینکه هنر زبان مشترک بین کشورها است، اظهار کرد: ما باید با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد هنر در راستای معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به جهان گام برداریم و با سرمایه‌گذاری درست در بخش هنر، جهانیان را با آثار ارزشمند فرهنگی تهران آشنا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان می‌توانند برای خلق آثار هنری خود از آثار موزه‌ای یا ابنیه تاریخی ایده بگیرند، گفت: برگزاری تورهای تهرانگردی خاص هنرمندان موجب افزایش حساسیت‌ها و توجه بیش از پیش جامعه هنری به این مقوله خواهد شد.

خسروآبادی هنر را وسیله‌ای در راه تعالی جامعه برشمرد و افزود: بی شک توصیه یک هنرمند به عموم شهروندان در خصوص حفظ آثار تاریخی به ویژه در ایام سفرهای نوروزی و یا بازدید از یک مکان یا رویداد فرهنگی جریان شگفتی را در جامعه ایجاد کند.

خسروآبادی هنرمندان را تاثیر گذارترین قشر فرهنگی جامعه دانست که همواره نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و تاریخ این سرزمین ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: آثار موزه ای که امروز به عنوان هویت فرهنگی به آن می‌بالیم زایده ذهن خلاق هنرمندان ایرانی در طول تاریخ بوده است.

به گزارش میراث فرهنگی استان تهران، تور تهرانگردی هنرمندان پایتخت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، شهرداری ناحیه یک منطقه 6 و موزه ملی ایران در روز 24 اسفندماه از مقابل پارک هنرمندان در خیابان ایرانشهر برگزار خواهد شد، و هنرمندان می‌توانند برای ثبت نام با شماره 88896345 الی 7 اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه یک تماس حاصل کنند.

در این برنامه هنرمندان ضمن بازدید از نمایشگاه کاوش‌های باستان شناسی تهران "تهران ، کهن شهر من " از موزه ملی، موزه آبگینه، موزه کلیسای حضرت مریم و آتشکده آدریان در خیابان سی تیر بازدید خواهند کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...