نسخه چاپی

گلایه شدید حاتمی‌كیا از مسئولین ارشاد

عکس خبري -گلايه شديد حاتمي‌كيا از مسئولين ارشاد

ابراهیم حاتمی‌كیا در پی انتشار خبر خرید مالكیت فیلم «گزارش یك جشن» توسط سازمان سینمایی، نوشتاری را منتشر كرد. حاتمی‌كیا در این نوشتار از رسانه‌ای شدن خرید فیلم توسط ارشاد به شدت گلایه كرده و گفت: امیدوارم به جای رسانه‌ای كردن خبر خرید فیلم، خبر اكران آن را رسانه ای كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا متن کامل يادداشت حاتمي کيا در ادامه مي‌آيد:

اين روزها انديشيدن و نوشتن جز براي «چمران»، براي من حکم شکستن روزه را دارد ولي رسانه‌اي شدن خريد فيلم «گزارش يک جشن» مجبورم کرد تا براي خروج از شبهه، تن به اين خروج از دايره چمران دهم.

نمي‌دانم رسانه‌اي شدن اين کار خير، چه سودي دارد که برادر خيرخواهم آقاي شمقدري اقدام به آن کرد. اميدوارم ايشان روزي خبر اکران «گزارش يک جشن» را رسانه‌اي کند تا اصحاب فرهنگ از شنيدنش کام شيرين کنند.

كارگردان «گزارش يك جشن» در ادامه آورده است: من تهيه‌کننده «گزارش يک جشن» نيستم. شرايط ساخت فيلم نيز مثل دوران «به رنگ ارغوان» نيست که تهيه‌کننده استطاعت و استقامت لازم براي نگهداري فيلم را داشته باشد. پس نه دفتر «حک فيلم» جايگاه کمپاني فيلمسازي دارد و نه اين مالکيت صوري که اکثريت سهام آن از وام و قرض‌هاي دولتي‌است معني مالکيت واقعي دارد. از اين نگاه اقدام ارشاد را طبيعي مي‌دانم و از آن استقبال مي‌کنم.

بعضي نگران شده‌اند که اين خريد ارشاد به آن معني‌است که ديگر منعي براي حذف کردن صحنه‌هاي فيلم وجود ندارد. پس منتظر ديدن فيلمي قطعه قطعه خواهند بود. من چنين تصوري را هيچوقت نداشته و ندارم. چه اينکه هم اکنون فيلم «چ» با تهيه‌کنندگي ارشاد ساخته مي‌شود و من چنين حسي براي مالکيت ارشاد ندارم. از فيلم «گزارش يک جشن» آنچه بايد به صورت توافقي حذف مي‌شد با پيشنهاد معاونت سينمايي ارشاد اتفاق افتاد و حرکت بعدي مربوط به ارشاد است که پروانه نمايش را صادر و من چشم به پرده سينما دوخته‌ام تا اين فيلم را با مردم تماشا کنم.

نبايد عادت کنيم ولي يادمان باشد که فيلم «به رنگ ارغوان» تا کجا رفت و چگونه عيد امسال از شبکه ملي کشورمان پخش شد. «گزارش يک جشن» نيز همچون «به رنگ ارغوان» نگاه دلسوز و مصلحانه سربازيست که اين کشور را پاره تن خويش مي‌داند. درد و آلامش را با همه وجود درک مي‌کند و براي عزتش، با جان و آبرويش خواهد ايستاد.

به گزارش ايسنا، حاتمي‌كيا كه اين روزها مشغول فيلمبرداري فيلم جديدش درباره‌ شهيد چمران است در پايان نوشته‌است: اين روزها در شهر عزيز پاوه‌‌ام. ميان مردمان صبور، مهربان و بسيار مظلوم همچون خود چمران. اين بار امانت چنان بر دوشم سنگين است که جز به دعاي‌خيرخواهان به مقصد نخواهد رسيد.

بنا بر اين گزارش، جواد شمقدري طي چند روز گذشته در گفت‌‌وگو با ايسنا خبر داد كه سازمان سينمايي مالكيت فيلم سينمايي «گزارش يك جشن» را خريداري كرد.

رئيس سازمان سينمايي گفته بود: به دليل اين‌كه آقاي پيرهادي تهيه‌كننده فيلم از بخش خصوصي با به نمايش در نيامدن آن، زيان زيادي را متحمل شده بود و همچنين به دليل اينكه مي‌خواستيم آقاي حاتمي‌كيا با خيال راحت به سراغ ساخت فيلم سينمايي شهيد چمران برود، سازمان سينمايي حقوق مالكيت «گزارش يك جشن» را خريداري كرده است.

اكنون سازمان سينمايي مالك كليه حقوق فيلم است اما در عين حال توافق شده كه فيلم با انجام اصلاحاتي كه اداره نظارت و ارزشيابي اعلام كرده، در زمان مقتضي روي پرده برود.

۱۳۹۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...