نسخه چاپی

پایان جمع آوری آلودگی كشتی خارجی در بندر چابهار

مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اتمام كار جمع آوری آلودگی كشتی MARC در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیاوش رضوانی اظهار کرد: بهمن امسال بنا به اعلام گزارش تیم کارشناسان مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار مبنی بر نشست مواد نفتی کشتی MARC (مارک) با مالکیت خارجی در محدوده اسکله شماره ٥ شهید کلانتری و انتشار آن در محدود بندر بلافاصله تیم مقابله با آلودگی ، به همراه تجهیزات پیش بینی شده برای مهار و مقابله با آلودگی در محل وقوع سانحه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: پس از بازرسی ها و مصاحبه تیم مبارزه با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار و جمع آوری مستندات و اظهارات کاپیتان کشتی اشتباه فردی افسر اول و سر مهندس کشتی ثابت شد و میزان خسارت در مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: پس از ارزیابی زیست محیطی به میزان ٩ تن مواد آلوده از نوع مازوت در مساحت ٦� هزار مترمربع توسط جریانات آب به سمت ساحل و اسکله در حال انتشار بود که بلافاصله هماهنگی های لازم جهت عملیات مهار به صورت بوم اندازی ، بوم‌های جاذب و اسکیمر موادهای نفتی جمع آوری و اقدامات پاکسازی ساحل و مناطق صخره ای به مدت ١٢ ساعت انجام شد.

رضوانی افزود: با توجه به حساس بودن منطقه ای از لحاظ زیست محیطی با بهره گیری از شرکت‌های وابسته به پارک فن آوری علمی و پژوهشی دانشگاه تهران با همکاری و مشاوره سازمانهای دریایی منطقه از قبیل شیلات ، محیط زیست دریایی و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور مورد بررسی قرارگرفت که نهایتآ ماده ژلاتینی که خاصیت نفت خواری و تجزیه کننده ذرات نفتی تولید و مورد استفاده قرار گرفت .

وی یادآور شد: طی بررسی‌های میدانی و شواهد موجود در کمتر از یک ماه شاهد حلقه حیاتی شیلاتی و زیست محیطی که تحت تاثیر موادنفتی نفتی قرار گرفته بودند هم اکنون با پاکسازی ساحل شاهد حیات انواع ماهیان و خرچنگ و خزه ها هستیم.

۱۳۹۴/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...