نسخه چاپی

تشریح جزئیات نقشه «ب» احتمالی آمریكا در سوریه

دریادار «جیمز ستافریدیس» فرمانده سابق ناتو طی سخنانی به تشریح جزئیات نقشه «ب» احتمالی آمریكا در صورت عدم موفقیت آتش بس در سوریه پرداخته است.

به گزارش نما ، مهر به نقل از القدس العربی نوشت: دریادار بازنشسته آمریکایی به نام «جیمز ستافریدیس» فرمانده سابق ناتو طی سخنانی اظهار داشت: احتمالا نقشه جایگزین موسوم به نقشه «ب» که جان کری وزیر خارجه آمریکا پیش از این در خصوص استفاده از آن در صورت عدم موفقیت آتش بس سوریه سخن گفته بود، شامل اعزام نیروی زمینی به سوریه است که البته روسیه را شامل نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: معتقد هستم که نقشه «ب» حمله زمینی به سوریه بدون حضور روسیه است که در یکی از مراحل اجرای آن با ایجاد منطقه پرواز ممنوع و یک منطقه امن، زمینه برای تشکیل معارضان میانه رو وجود دارد.

این مقام بازنشسته عنوان کرد: حضور اردن و شاید نیروهای زمینی این کشور در این نقشه دارای ارجحیت است و من تاکید می کنم که باراک اوباما و پادشاه اردن در این خصوص رایزنی کرده اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: این حمله پیچیده خواهد بود و امیدوار هستیم که روسیه نیز در این حمله در کنار ما باشد اما من به این موضوع اطمینان ندارم.

۱۳۹۴/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...