نسخه چاپی

سلامی كه دردسرساز شد+ عكس

سلام نازی تماشاگر لیتوانیایی در حین برگزاری رقابت‌های بسكتبال المپیك اعتراض گروه‌های مبارزه با نژادپرستی را به همراه داشت.

یک زوج انگلیسی به هنگام سلام نازی تماشاگر لیتوانیایی از او عکس گرفتند ضمن اینکه دو پلیس هم این موضوع را دیده‌اند اما اهمیتی نداده‌اند. در حالی که مقامات پلیس می‌گویند در خصوص اتفاقی که در "بسکتبال آرنا"ی المپیک پارک روی داده در حال تحقیق و بررسی هستند، گروه‌های ضدنژادپرسیتی می‌گویند افسران پلیس می‌بایست آن مرد را از سالن اخراج می‌کردند.

1.jpg

 این مرد در میان تعداد دیگری از تماشاگران لیتوانیایی بود که تیم خود را مقابل آرژانتین تشویق می‌کردند. یک شاهد گفت: ما منتظر بودیم تا ببینیم واکنش ماموران در این خصوص چه خواهد بود اما آنها به نظر نمی‌رسید که بخواهند از جای خود تکان بخورند. نباید اجازه دهیم چنین مسائلی روی دهد.
بر پایه گزارش میرر، دو روز قبل هم یکی از مقامات ارشد المپیک آلمان در حین برگزاری مراسم افتتاحیه سلام نازی داد که این موضوع خشم گروه‌های مبارزه با نژادپرستی را به همراه داشت. البته آلمانی‌ها از این حرکت عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک دفاع کردند و گفتند سلام نازی با دست راست صورت می‌گیرد حال آنکه آقای "والتر تروگر" با دست چپ این کار را انجام داده است.

۱۳۹۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...