نسخه چاپی

جبهه متحد برای تبلیغات انتخاباتی مشكل مالی دارد

عکس خبري -جبهه متحد براي تبليغات انتخاباتي مشکل مالي دارد

قائم‌مقام حزب مؤتلفه با تأكید بر اینكه مجلس جای جنجال نیست، گفت: در جبهه متحد هنوز برای چاپ تراكت‌های تبلیغاتی دچار مشكل هستیم.

خبرگزاری فارس، نشست خبری اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب مؤتلفه و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس پیش از ظهر امروز در دفتر استان تهران حزب مؤتلفه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بادامچیان در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در انتخابات میدان رقابت کاملا باز است و شاهد هستیم که همه سلیقه‌ها در عرصه رقابت سیاسی حضور یافتند و در طیف اصولگرا نیز طیف‌ها و سلایق مختلف در صحنه حاضر شدند. مردم می‌توانند از میان همه این دیدگاه‌ها ازادانه انتخاب خود را انجام دهند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ما شاهد فضایی آرام هستیم و معتقدیم که در همین فضای آرام می‌توان رقابت سالم و پرشور و نشاطی را داشت. برخی گمان می‌کنند که در عرصه انتخابات باید تنزاع و کشمکش باشد که این درست نیست.

قائم مقام حزب موتلفه در ادامه با تأکید بر اینکه ملت ما باید نسبت به این انتخابات هوشیار و بابصیرت باشند، گفت: امیدواریم که در دهه چهارم انقلاب اسلامی و با هوشیاری مردم مجلسی کارآمد و لایق را تشکیل دهیم.

بادامچیان در ادامه به ویژگی‌های نامزدهای اصلح در انتخابات اشاره کرد و گفت: شعار ما این بوده است که خوب انتخاب کنیم تا خوب زندگی کنیم و مردم نیز به خوبی می‌دانند که باید به نمایندگان اصلح رأی دهند. یکی از ویژگی‌های نماینده اصلح این است که باید دارای منطق قوی باشد و از افراط پرهیز کند چراکه مجلس جای جنجال و داد و بیداد نیست، ضمن آنکه نمایندگان نباید وعده‌های را دهند که قابل تحقق نباشد.

وی افزود: در این میان لیست جبهه متحد اصولگرایان با تأیید آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمدیزدی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تأیید این بزرگواران از لیست جبهه متحد برای ما حجت شرعی است.

قائم مقام حزب موتلفه در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد جریان انحرافی گفت: جریان انحرافی یک جریان واقعی است و آنها می‌کوشند که دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در جامعه مطرح کنند؛ کسانی که در گذشته شعار مکتب ایرانی را مطرح کردند البته در دولت اصلاحات نیز کسانی به شعار جامعه مدنی پرداختند که من در آن زمان گفته بودم که آیا شما با مطرح کردن جامعه مدنی می‌خواهید به انحراف بپردازید که محمد خاتمی پاسخ داد جامعه مدنی در مقابل جامعه اسلامی شکل می‌گیرد اما در حال حاضر شاهدیم که جریان انحرافی باتوجه به قدرت و ثروتی که دارند، مباحث حاشیه‌ای همچون مکتب ایرانی می پردازند اما معتقدیم که مرم هوشیارند و فریب این چهره‌ها و شعارها را نمی‌خورند، ضمن اینکه اگر نامزدی اعلام کند که منتسب به جریان انحرافی است مردم به آنها رأی نمی‌دهند.

بادامچیان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره نقش قالیباف در جبهه متحد و کمک مالی وی به این جبهه اظهار داشت: عده‌ای در تهران به آقای قالیباف علاقمند هستند. قالیباف به عنوان یک شهروند حق شرکت در انتخابات را دارد و هیچ کس نمی‌تواند مانع شرکت وی در انتخابات شود اما از نظر مسئولیت وی در شهرداری باید بگویم که تاکنون هیچ پولی از سوی هیچ مسئولی به جبهه متحد اصولگرایان پرداخت نشده است. ما در جبهه متحد هنوز برای چاپ تراکت‌های تبلیغاتی دچار مشکل هستیم و خود مؤتلفه نیز در مسئله مالی دچار تنگناست لذا اگر قالیباف به ما کمک نمی‌کرد، وضع ما اینطور نبود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره لیست جبهه پایداری گفت: تا این لحظه هنوز خبری مبنی بر اینکه آیت الله مصباح یزدی از لیست جبهه پایداری حمایت کرده باشند، نشنیده‌ایم.

این نماینده مجلس هشتم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا اصلاح‌طلبان در انتخابات لیست رسمی ندارند، گفت: این درست نیست. اصلاح‌‌طلبان دو فهرست جداگانه به نام‌های جبهه مردم‌سالاری و جبهه مردمی اصلاحات را معرفی کرده‌اند و علاوه بر این نمایندگان منفرد حضور دارند لذا در کشورمان حتما محدودیتی برای حضور این طیف در انتخابات نیست.

بادامچیان ادامه داد: اصلاح‌طلبان ۸سال در دولت و مجلس ششم را نیز در اختیار داشتند و دیدیم که حرفی برای گفتن ندارند. آنها باید امروز بگویند که برای مجلس نهم چه برنامه‌ای دارند لذا من می‌بینم که آنها برنامه‌ای ندارند چراکه فقط مسائل سیاسی مطرح نیست و بسیاری از مسائل کشور نیاز به برنامه دارد. برخی از آنها می‌خواهند به دوران خاتمی برگردند.

وی تاکید کرد: همه جریان‌های سیاسی می‌توانند در انتخابات مختلف و در چارچوب قانون حضور داشته باشند. حضور این جریانات موجب می‌شود که مجلس عصاره ملت باشد ما شاهد بودیم که در همه دوره‌ها نمایندگانی از همه گروه‌ها و طیف‌های مردمی در مجلس حضور داشتند. انتخاب دست مردم است لذا آنها تصمیم می‌گیرند که در یک دوره به یک جریان رأی بیشتری دهند و به جریان دیگر رأی کمتری دهند که این نشان از آزادی رأی در مردم است.

خبرنگار دیگری پرسید که حزب مؤتلفه اعلام کرده بود که اگر افرادش در لیست جبهه متحد قرار نگیرند، نباید لیست جدیدی ارائه دهد که بادامچیان پاسخ داد: در چند روز گذشته سه نفر از احزاب مؤتلفه به نفع جبهه متحد انصراف دادند. آقایان غفوری‌فرد و عباس‌پور علاوه براینکه عضو شورای مرکزی مؤتلفه هستند، دبیرکلی دو تشکل دیگر را نیز بر عهده دارند اما آنها از طریق تشکل خود نامزد شده‌اند و مؤتلفه مخالفتی با آنها ندارد ولی مؤتلفه توصیه کرده بود که افراد مؤتلفه لیست جداگانه‌ای ندهند و تحکمی در کار نبود.

قائم‌مقام حزب موتلفه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آن چیزی که در جامعه مطرح است، این است که گرایش بیشتر جوانان حزب‌الهی به جبهه پایداری است بنابراین به نظر شما از لیست جبهه متحد چندنفر در انتخابات برگزیده خواهد شد؟ گفت: تبلیغات چیز خوبی است. پیش‌بینی رأی مردم دست ما نیست ولی به نظر من اکثریت قطعی برای جبهه متحد است و من امیدوارم هر ۳۰ نفر نماینده تهران از جبهه متحد انتخاب شود.

بادامچیان ادامه داد: شما بگویید از آیت‌الله مهدوی کنی حزب‌الهی‌تر کیست؟ بیان اینگونه مطالب بیشتر برای تبلیغ است البته اینکه بخشی از مردم به جبهه پایداری رأی می‌دهند، حرف درستی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارائه لیست‌های متعدد در آستانه انتخابات اظهار داشت: اینکه چند نفر شخص حقیقی دور هم جمع شود و نام جبهه روی خود بگذارند، کار درستی نیست. تعریف جبهه در قانون احزاب چیز دیگری است البته تشکیل لیست حق قانونی افراد است و نمی‌شود آنها را از این حق خود منع کرد. برخی افراد خود را اصلح و حق می‌دانند بنابراین سعی کردند در انتخابات حضور یابد.

نماینده مجلس هشتم در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ترکیب مجلس آینده گفت: ترکیب مجلس آینده در ایران هیچگاه قابل پیش‌بینی نیست ولی به نظر من نتیجه مجلس آینده به سمت اصولگرایان است و شاید بخشی از منتقدین دولت نیز رأی بیاورند.

بادامچیان در خصوص شیوه انتقاد در کشور گفت: انتقاد باید منصفانه و مثمرثمر باشد و اگر این گونه باشد در نتیجه مفید خواهد بود. معتقدم که در کشور باید چندصدایی حاکم باشد و توصیه من به مردم این است که به فهرست‌های یکصدایی رأی ندهند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مناسبات حزب مؤتلفه با دولت آینده و تفاوت عملکرد این حزب در مجلس هشتم با مجلس آینده گفت: مجالس با دولت‌ها همواره در همکاری بوده‌اند ضمن اینکه انتقاد، سؤال و استیضاح نیز بر حسب وظایف از دولت انجام شده است ولی ما معتقدیم که همکاری‌ها باید ادامه یابد و مجلس همیشه سعی می‌کند با آهنگ ولایت همراهی کند. اگر اینگونه عمل شود، ما تنازعی بین مجلس و دولت را نمی‌یابیم.

من معتقدم مجلس آینده باید مستقل و البته اهل تعامل و همکاری با دولت باشد.

بادامچیان ادامه داد: تعهد اصلی نماینده به ملت است و وکیل ملت باید مستقل و منتقد باشد اما نباید ضددولت باشد. باید فضای نقد وجود داشته باشد، اگر اینگونه نباشد، دولت به سمت دیکتاتورشدن حرکت می‌کند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از کدام گروه‌هاست؟ گفت: آقای هاشمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از هیچ گروهی در این انتخابات حمایت نمی‌کنند و فقط مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...