نسخه چاپی

مشاركت كل كشور حدود ۶۲ درصد/ دور دوم انتخابات نیمه دوم فروردین

وزیر كشور با اشاره به اینكه مشاركت در انتخابات در كل كشور حدود ۶۲ درصد بود گفت: احتمالا نیمه دوم فروردین ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با خبر نیمروزی اظهار داشت: مجلس جدید قدر اعتماد مردم را بداند و به مطالبات آنها پاسخ دهد.



رحمانی فضلی با بیان اینکه شمارش آرا از روز گذشته به پایان رسیده است و مراحل تجمیع و تایید را سپری می کنیم گفت: مشارکت کل کشور حدود 62 درصد بود.



وی خاطر نشان کرد: پس از اعلام نتایج دو روز فرصت اعتراض و شکایت خواهد بود.



وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل کندی در شمارش آرا با بیان اینکه کندی در شمارش آرا وجود نداشته است گفت: قبلا تا سه شنبه نتایج اعلام می‌شد که در این دوره زودتر اعلام شد.



وی اظهار داشت: احتمالا نیمه دوم فروردین ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.



رحمانی فضلی اظهار داشت: مردمسالاری دینی را به رخ مدعیان دموکراسی در جهان کشیدیدم.



وی تاکید کرد: رهبری همواره به ما توصیه داشتند که مُرقانون را رعایت کنید و آرامش کشور را حفظ نمایید.



در ادامه وزیر کشور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما توفیق داد تا یک‌بار دیگر نظر کشورهای خارجی به ویژه کشورهایی که مشارکت و همبستگی خودشان را به عنوان یک الگوی نهایی دموکراسی معرفی می کنند با این انسجام و شور مردم سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته و اثبات توفیق مجدد داشته باشیم.



وی با یبان اینکه الحمدالله امروز تقریبا جمع‌بندی نهایی را در انتخابات مجلس و خبرگان تمام کردیم گفت: به جز چند حوزه‌ای که کار ثبت و هماهنگی با دستگاه نظارت باقی مانده همه موارد مشخص شده؛ تمام نماینگان خبرگان و بخش اعظمی از نمایندگان مجلس در مرحله اول مشخص شدند و کسانی که باید به مرحله دوم بروند نیز مشخص شده است.



رحمانی فضلی با تاکید براینکه در تمام این مسیرها ما مدیون هدایت و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بودیم که برای ما الهام بخش بود گفت: ایشان همواره بر رعایت مُرقانون، سلامت انتخابات و حفظ آرامش جامعه تاکید می کردند که خوشحالیم امروز این نوید را بدهد که کاملاً قانون را مورد دقت و رعایت داشتیم و همه امکاناتمان را برای برقراری بیشتر امنیت و آرامش به کار بردیم و می‌توانیم بگوییم با لطف خدا موفق بودیم.

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...