نسخه چاپی

خودداری رئیس جمهور یمن از پذیرش فرستاده احمدی نژاد

منابع سیاسی آگاه در یمن گفته اند عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن از پذیرش دیدار با فرستاده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به صنعا خودداری كرده و به همین دلیل دعوتنامه رئیس جمهور یمن تسلیم وزیر امور خارجه این كشور شده است.

به گزارش نما ، خبرگزاری آلمان مدعی شد این اقدام رئیس جمهور یمن به دلیل "اعتراض به دخالت های ایران در امور داخلی یمن" انجام شده است.

مسعود حسینی معاون وزیر نیرو ایران و فرستاده احمدی نژاد در مدت حضور در صنعا نتوانست با رئیس جمهور یمن دیدار کند؛ به همین دلیل با ابوبکر قربی وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد و پیام و دعوتنامه احمدی نژاد از "منصور هادی" را تسلیم وی کرد.

حسینی عصر دیروز دوشنبه پس از سفری سه روزه از صنعا به تهران بازگشت.

خبرگزاری آلمان اضافه کرد: این در حالی است که فرستاده احمدی نژاد باید این پیام و دعوتنامه را در دیدار با رئیس جمهور یمن تسلیم وی می کرد.

این موضوع در شماری از رسانه های یمن نیز منتشر شده است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) هم نوشت که در دیدار فرستاده احمدی نژاد با وزیر امور خارجه یمن، دعوتنامه رئیس جمهور یمن برای سفر به تهران و حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را تسلیم وی کرد.

رئیس جمهور یمن چندی پیش در اظهاراتی ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده بود. اتهاماتی که به شدت از سوی مقامات تهران رد شد.

۱۳۹۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...