نسخه چاپی

كشف 350 بدافزار در پلی استور

پلی استور یكی از معتبرترین ماركت‌های اندرویدی است كه زیر نظر شركت گوگل اداره می‌شود بنابراین یكی از ماركت‌های پرطرفدار و مورد اعتماد اكثر كاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی محسوب می‌شود.

گوگل دو سال پیش قابلیت جدیدی را بانام Bouncer به مارکت اندرویدی خود اضافه کرد که با بررسی اپلیکیشن‌های ثبت‌شده در پلی استور، بدافزارها را شناسایی و آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک پاک می‌کرد؛ اما به نظر می‌رسد این قابلیت جدید هم نتوانسته این مارکت را از شر بدافزارها و اپلیکیشن‌های مخرب خلاص کند چراکه یکی از کارشناسان شرکت مشهور «ESET» ادعا کرده است که به همراه تیمی متشکل از کارشناسان امنیت اطلاعات توانسته است 350 اپلیکیشن مخرب در میان اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور پیدا کند که حذف نشده و کاربران بدون آگاهی از این موضوع در حال نصب آن‌ها هستند. طبق ادعای این کارشناس، این اپلیکیشن‌های مخرب ویژگی‌های مشترکی دارند و همگی بدون اجازه کاربر آن‌ها را به وب‌سایت‌های غیراخلاقی متصل می‌کنند! کارشناس «ESET» اذعان کرده است که این بدافزارها به‌هیچ‌وجه اطلاعات کاربران شامل رمزهای عبور، اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات را به سرقت نمی‌برند و تنها کاربران را به شبکه‌های غیراخلاقی هدایت می‌کنند. کارشناسان امنیت اطلاعات «ESET» معتقدند که این بدافزارها سازماندهی‌شده هستند و کدهای یکسانی در آن‌ها به‌کاررفته است.

AndroidMalware

Ads پیج اینستاگرام آی‌تی‌رسان --- خرید پاور بانک --- اخبار و بررسی خودرو Ads

این اپلیکیشن‌های مخرب اکثرا از بخشی از نام بازی‌ها و نرم‌افزارهای معروف و رایگان در این مارکت به ثبت رسیده‌اند، بنابراین بهتر است قبل از دریافت اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی به توسعه‌دهنده آن، دانلودها و نظرات سایر کاربران توجه ویژه‌ای داشته باشید.

Google-Play-Store-may-soon-get-a-Material-Design-makeover

گوگل هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است، بااین‌حال به نظر می‌رسد که Bouncer هم نتوانسته است امنیت مارکت پلی استور گوگل را تأمین کند.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...