نسخه چاپی

نفوذ "داعش" در بدنه ی ارتش آمریكا

روز دوشنبه (به وقت نیویورك) اولین كهنه سرباز آمریكایی به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش و در اولین پرونده از مجموع 75 مورد مطرح شده علیه آمریكایی های در ارتباط با تروریسم داعشی در مقابل دادگاه حاضر می شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری ریشه اطلاعات تکمیلی درباره حضور این کهنه سرباز آمریکایی در دادگاه منتشر نشده است با این حال، برخی منابع آمریکایی از به جریان افتادن پرونده خبر می دهند.
پایگاه میرور در این باره نوشت: تایرود ناتان وبستر بوف 48 ساله نام این نظامی بازنشسته آمریکایی است که در ژانویه سال 2015 بعد از یک سال زندگی در مصر پس از سفر به استانبول ترکیه دستگیر شد.
اریک کریزمن وکیل مدافع بوف گفته است تنها جرم موکلش اعلام حمایت از داعش است و سندی مبنی بر برنامه ریزی او برای پیوستن به داعش بعد از ورودش به خاک ترکیه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در آمریکا شما کسی را برای اندیشه هایش تنبیه نمی کنید.
این درحالی است که محققان پرونده می گویند نامه ای از بوف به همسر مصری اش در رایانه شخصی وی یافته اند که در آن تاکید کرده قصد دارد «از داعش دفاع» و بین «پیروزی یا شهادت»! یکی را انتخاب کند.
مدعی العموم پرونده گفته است همچنین حدود 180 ویدیوی تروریست ها را در رایانه او کشف کرده است که در آنها تروریست های داعش را در صحنه هایی از قبیل سربریدن و اعدام اسیران نشان می دهد.
به گفته مسئولان آمریکایی، بوف متخصص الکترونیک هوایی در نیروی هوایی آمریکا در سال های 1986 تا 1990 بود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...