نسخه چاپی

آمار كودكان كار هر روز بیشتر می‌شود

رئیس كمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین آمار كودكان كار شهر تهران در سال 89 گفت: بر اساس آخرین آمار 13 هزار كودك در شهر تهران است اما بدون شك این رقم افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر،فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران؛ با اشاره به افزایش کودکان کار در سطح شهر تهران اظهار داشت: مشکل این امر برقرار نشدن همکاری بین سایر بخش ها است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که هماهنگی بین سایر بخش ها انجام نشود و هر کدام از دستگاه ها وظیفه قانونی خود را انجام ندهند، این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از کودکان کار در سطح شهر باند بوده و یک شخص مسئول پخش و جمع آوری آن‌ها است، تصریح کرد: البته درصد کمی از این کودکان به این صورت هستند چراکه بیشتر این کودکان خانواده دارند اما به دلیل فقر به اجبار توسط خانواده ها به کار مشغول می شوند.

دانشور با تاکید بر اینکه عمده ترین دلیل به وجود آمدن این موضوع علاوه برعدم ناهماهنگی بین بخش ها ضعف شدید در قوانین است و باید اصلاح و جدی گرفته شود ، افزود: امیدوارم با مجلس بعدی و افرادی که به پای کار می آیند حساسیت آن‌ها بر روی کودکان به خصوص کودکان کار بیشتر شود تا بتوانیم برخی از قوانین را اصلاح کنیم.


وی به آخرین آمار کودکان کار شهر تهران در سال 89 اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار 13 هزار کودک در شهر تهران است اما بدون شک این رقم افزایش یافته است.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...